Z pohledu dvou Kladeňáků se v ME kubatury do 4000 ccm zatím více daří Jaromíru Štětinovi, který si z Portugalska přivezl čtvrté a páté místo. Předminulý víkend však chyběl na MČR v Nové Pace, protože neměl k dispozici ani jeden ze dvou motorů. Uplynulá volná sobota a neděle mu tak přišly vhod.

„Součástky na nejsilnější motor ještě nepřišly, takže jsme z dílů, které jsme našli po dílně, slepili třetí. Nemůžu si dovolit znovu na startu chybět,“ přiznal Štětina. Do Lotyšska ale neodjíždí s velkými ambicemi. „Víceméně se jedeme pouze zúčastnit, protože motor nemá dostatečný výkon. Chybí mu minimálně sto dvacet koní.“


Zlepšit své postavení chce Jaroslav Hošek, který stále řešil problémy se startováním motoru audi. Po konzultaci s odborníky ze závodního oddělení v Anglii došli k názoru, že závada bude ve snímači, proto úterý strávil u motoráře, kde se nový díl elektroniky musel upravit a vyzkoušet. „Jaké to ale bude ve skutečnosti, uvidím až v Lotyšsku,“ brzdil Hošek optimismus. Opatrnější byl i ve svých prognózách na umístění. „Už bych chtěl po podprůměrných výsledcích dosáhnout dobrého umístění. V dnešní silné konkurenci je pořadí do třetího místa špičkovým výsledkem,“ uzavřel.


Týmy obou jezdců zaměřily pozornost také na stav autobusů, které čeká náročná a místy nepříjemná štreka. Na hlavních polských tazích lze totiž potkat i povozy tažené osly nebo kombajny. Řidiči tudíž musí být stále ve střehu.