Potvrdila to Helena Frintová ze středočeského krajského úřadu, který má realizaci nákladného projektu na starosti. „V současné době odborníci do projektu zapracovávají náměty a připomínky dotčených orgánů a subjektů. A aktivně se řeší jak inženýrská činnost, tak i technické řešení obchvatu," konstatovala Helena Frintová.

Kralupský místostarosta Libor Lesák, který je s vývojem kolem očekávaného projektu zatím spokojen, uvedl, že na obou stranách břehu Vltavy pracují geologové. „Provádějí průzkumy, které by měly odpovědět na to, jak s přípravou stavby pokračovat," připomněl místostarosta a dodal, že firma, která v tomto řízení zastupuje kraj, na příští pondělí svolala schůzku s vlastníky pozemků, s nimiž začne jednat o jejich výkupu.

První ze tří etap obchvatu

„Zatím jde především o první etapu obchvatu, která povede od Chvatěrub k Tursku. Její součástí jsou dva mosty, takže bude finančně i technicky nejnáročnější. Co se týče dalších dvou etap, které by měly navázat, tak u těch probíhá studie vlivu stavby na životní prostředí, takzvaná malá EIA," vysvětlil Libor Lesák.

Realizace všech tří etap obchvatu bude podle Heleny Frintové stát více než čtyři a půl miliardy korun a finance na jeho realizaci má Středočeskému kraji poskytnout Státní fond dopravní infrastruktury.

Obchvat, který má propojit teplickou dálnici D8 s chomutovskou D7, má vedle Kralup nad Vltavou dopravně ulehčit i Chvatěrubům, Tursku, Velkým Přílepům, Horoměřicím, Černému Volu a dalším obcím ležícím na silnici II/240, jako jsou například Tuchoměřice.

Čtěte také: Od tisíců aut městům a obcím uleví jen obchvaty. Jenže kdy?