Město má pozemky přímo na břehu Vltavy, kde jsou ubytovací zařízení a kempy. „Právě v jednom místě by rejdiště skútrů mělo vzniknout. Chceme společně se starosty dalších obcí, aby byly vyhláškou stanovené podmínky, za nichž je ježdění možné," upřesnil Jan Slabý, který kvůli problematice vodních skútrů na Slapské přehradě intervenoval u ministra dopravy, který obavy starostů o bezpečnost lidí vyslechl.

„Dohodli jsme se, že budeme dále přicházet s konkrétními opatřeními, která vymezí plochy pro plavce a dopravním značením zvýší bezpečnost na přehradě. Nasloucháme tomu, jakou zpětnou vazbu máme z praxe od starostů i zaměstnanců Státní plavební správy," řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Třináct plavebních nehod

„Plavebních nehod máme hlášeno v červenci sedm, v srpnu žádnou. Celkem od začátku roku třináct. Máme za to, že k bezpečnosti přispělo vymezení celkem osmi míst pro koupání na Slapech i na Orlíku. Na těchto přehradách jsme navíc vymezili také oddělený prostor pro figurální a akrobatickou jízdu vodních skútrů," vysvětlila Klára Němcová, ředitelka Státní plavební správy, která vymezuje prostor pro koupání v místech s nejčastějším výskytem plavců.

„Do těchto prostor je zakázáno vplutí plavidel se spalovacím motorem, navíc se tím výrazně rozšíří zóna, v níž loď nesmí jet rychle. Vzdálenost 50 metrů, do níž je nařízená rychlost maximálně 10 km/hod, se totiž nepočítá od břehu, ale až od hranice zóny pro plavce. Takové vyznačení v užších místech vodní nádrže může dokonce znamenat omezení rychlosti v celé plavební dráze," doplnila Klára Němcová.

Čtěte také: Tragickou nehodu na Orlické přehradě policie stále vyšetřuje