Podle dostupných informací se falešný pracovník nosící kufřík chová dost neodbytně a hrubě. Domáhá se vpuštění do bytu s tím, že jde měřit tvrdost vody.

„Tuto činnost naši pracovníci skutečně provádějí, ale jen u dlouhodobě nasmlouvaných klientů, kteří je už znají. Bývá to zpravidla v objektech obecních úřadů nebo škol," informovala mluvčí vodáren Lenka Kozlová.

„Apelujeme na všechny obyvatele Kladenska a Mělnicka, aby byli obezřetní a totožnost zaměstnanců si ověřovali na telefonním čísle 840 121 121," sdělila mluvčí.

Podvodníci se objevují na mnoha místech a jsou velice vynalézaví. Domácnosti zákazníků vodáren čas od času navštěvují například různí dealeři nabízející filtry na úpravu vody.

„Tyto služby nejsou nutné pro dosažení kvalitní pitné vody. Není tedy třeba si je objednat a platit za ně. Informace, které podávají dealeři filtrů o vodě z kohoutků, jsou vymyšlené a zavádějící," prohlásila mluvčí vodáren. Doplnila pro ilustraci nedávný případ, kdy jednu ze zákaznic navštívili dealeři a představili se jako zaměstnanci vodáren. Nechali jí podepsat dokumentaci a až po jejich odchodu žena zjistila, že svůj autogram dala na prakticky nevypověditelnou smlouvu na drahý vodní filtr.