VYBERTE SI REGION

Do Prahy autobusem levněji možná už od léta

Kladno – Zapojení kladenské hromadné dopravy do systému Pražské integrované dopravy (PID) bylo hlavním tématem jednání se Středočeským krajem, které iniciovalo město Kladno. Cílem schůzky, která se uskutečnila minulý týden, bylo najít možné termíny zahájení tohoto projektu i důvody jeho neustálého odkladu.

20.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Systém od nového roku funguje například v Kralupech nad Vltavou. Cestující získali možnost kombinovat zdejší hromadnou dopravu 
s ostatními železničními i autobusovými linkami PID. Zároveň zůstala zachována alternativa místního jízdného pro jednorázové cesty.

Propojení Kladna se systémem vázne. Mluvčí organizátora Pražské integrované dopravy Ropid Filip Drápal nedávno uvedl, že překážka je na straně města Kladna, které se postavilo proti a do integrace jít nechce. Proti tomu se kladenská radnice ohradila. „Skutečnost je taková, že vedení města nikdo neoslovil s konkrétní nabídkou," reagovala mluvčí magistrátu Lenka Růžková.

Primátor Kladna Milan Volf podle ní vyzval už před několika měsíci hejtmana Středočeského kraje Miloše Peteru ke komplexnímu řešení. Zároveň nechal vypracovat cenovou analýzu, z níž vyplynulo, že lidé cestující za prací do Prahy sice ušetří na jízdném, ovšem kladenská městská hromadná doprava (MHD) by se prý musela řídit tarify Pražské integrované dopravy. Většině z osmi milionů cestujících ročně by se tak jízdné naopak zdražilo. MHD v Kladně je navíc napojena na Středočeskou integrovanou dopravu. Jejím vyjmutím z dosavadního systému by došlo k jeho celkovému zhroucení.

„Dále nebylo jasné, kdo by hradil ztrátu dopravcům ve výši minimálně 60 milionů korun za zapojení do systému pražské integrované dopravy a s tím spojeného snížení jízdného," dodala mluvčí.

Jednání v této otázce se Ropid nebrání. „MHD v Kladně platí město, tudíž je otázka, jakým způsobem by se následně přerozdělilo financování, aby i doprava přímo v Kladně mohla být zapojena," řekl na to mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Jak uvedl kladenský primátor Milan Volf, nelze prý souhlasit s něčím, o čem nejsou přesné informace. „Pro nás bylo stěžejní, abychom tímto krokem nijak neohrozili naší MHD včetně připravované koncepce jízdného za korunu pro důchodce a žáky základních i středních škol. Propojením s PID bychom fakticky ztratili kontrolu nad cenami jízdného," řekl.

Ze schůzky vyplynulo, že do Pražské integrované dopravy se zapojí pouze komerční linky Kladno – Praha. Tato varianta je pro město Kladno akceptovatelná, rozhodující bude nyní dohoda mezi Hlavním městem Prahou, Středočeským krajem a dopravci.
Pokud se vše podaří realizovat podle plánu, už od léta by oproti dnešnímu stavu mohli cestující na trase Praha – Kladno ušetřit po zavedení integrace až 16 korun na jednu cestu při dalším pokračování pražskou MHD. Při pravidelném dojíždění pak úspora 
s využitím dlouhodobých časových kuponů činí až devět tisíc korun ročně.

Pražská integrovaná doprava v současnosti zahrnuje metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, lanovou dráhu na Petřín, několik přívozů a síť parkovišť P+R.

Autor: Robert Božovský

20.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Burger: Každý se na nás chce vytáhnout

Kladno – Nedávno se hokejisté Kladna vyhřívali na první příčce tabulky první ligy. V posledních sedmi zápasech však získali pouze pět bodů a v průběžném pořadí opustili medailové pozice. 

Paterova družina se trápí. Pomůže opět Hlaváč?

Kladno – Během hráčské kariéry dokázal Pavel Patera velké věci. Jenže v trenérské funkci je někdejší olympijský vítěz nováčkem a aktuálně se ocitl ve svízelné pozici nejen on, ale hlavně jeho Kladno, v němž je jednatelem (tedy vlastně manažer zodpovědným za tvorbu týmu) i hlavním koučem. Jeho tým ale ve třetí čtvrtině WSM ligy nasbíral z pěti zápasů jen tři body, prohrál poslední čtyři zápasy doma a v tabulce klesl z prvního na čtvrté místo.

Revizi kotle je třeba mít do konce prosince

Kladensko – Řada Kladeňáků a Slaňáků si své domácnosti vytápí pomocí kotlů na tuhá paliva. Ti, kterých se to týká, by však neměli zapomenout, že by si do konce tohoto roku měli nechat udělat jejich revizi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies