VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chtějí více vlaků na trati z Prahy do Kladna

Kladensko -České dráhy nabídly Středočeskému kraji a hlavnímu městu zcela nový koncept pro tratě z Prahy do Rakovníka a z Kladna do Kralup nad Vltavou. Chtějí na ně nasadit nová vozidla. Každou hodinu by tak od prosince mohl jezdit rychlý spoj z centra Prahy do Kladna.

8.7.2008
SDÍLEJ:

České dráhy chtějí na trati z Kladna do Prahy a Rakovníka a také z Kladna do Kralup nasadit více moderních souprav. Foto: Luboš Bubák

„Vlaky by vyjížděly v pravidelném taktu, spoje by zajistily velmi rychlé spojení Prahy s Kladnem a Rakovníkem a také Kladna a Kralup nad Vltavou. Taktová doprava, kdy vlaky odjíždějí vždy například deset minut po každé celé hodině, usnadňuje zákazníkům zapamatování jízdních řádů,“ informoval Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

„Pokud budou s naším návrhem objednatelé souhlasit, nasadíme na spoje také moderní vozidla,“ řekl náměstek generálního ředitele Českých drah Petr Moravec. „Půjde především o Regionovy, které by podle našeho návrhu vozily většinu osobních vlaků mezi Prahou a Kladnem. Na dálkové vlaky bychom rádi nasadili zcela nové moderní motorové vozy,“ doplnil.

Součástí nabídky jsou i úpravy jízdních řádů na navazujících tratích tak, aby spoje vytvořily provázaný systém. Návrh jízdního řádu počítá s výrazným zahuštěním dopravy. Každou hodinu by vyjel rychlý spoj z Prahy na kladenské hlavní nádraží, odkud by pokračoval na Kladno-město a Ostrovec. Stejně tak by každou hodinu vyrazil z hlavního města do Kladna i osobní vlak. Každé dvě hodiny pak rychlík na trati z Prahy do Rakovníka a osobní vlak z Kladna do Rakovníka.

Změna má do vlaků přilákat více cestujících a nabídnout jim mnohem lepší komfort cestování, aniž by došlo k zásadnímu zvýšení ztráty hrazené objednateli. Vlaky by v relaci z Prahy do Kladna a Rakovníka zvýšily svou konkurenceschopnost a ulehčily by tak extrémně zatíženým silnicím v okrajových částech hlavního města. Zástupce Regionálního organizátora pražské veřejné dopravy (ROPID) Jiří Prokel k tomu sdělil: „Nabídka Českých drah vytváří předpoklady pro lepší zapojení železnice jako páteřního dopravního systému v regionu, který se rychle rozvíjí a jehož požadavky na dopravu neustále vzrůstají.“

Autor: Robert Božovský

Čemu dáváte při cestách do Prahy přednost?

Vlaku

58 %

Autobusu

13 %

Autu

17 %

Jezdím tam jen náklaďákem

4 %

Jsem sportovec, do Prahy jezdím na kole

8 %

Hlasovalo: 24

Anketa byla ukončena

8.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Auto se i s popeláři zřítilo z desetimetrového srázu.

U Libušína se zřítil popelářský vůz ze srázu, dva lidé jsou zraněni

Ilustrační foto

V Kladně Dubí se srazil ford motorku

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Lhota nemá dost. Přivedla i Romana Bednáře!

Lhota – „Posila jako hrom, už to mohu potvrdit. Těšíme se na něj,“ řekl kouč fotbalistů Lhoty Zdeněk Kudela, jehož tým loví na startu nového ročníku krajského přeboru posilu za posilou. O kom tentokrát mluvil? O Romanu Bednářovi!

AKTUALIZOVÁNO

Ve Zvoleněvsi havarovala řidička, její auto skončilo v poli

Zvoleněves - /FOTOGALERIE/ Při projíždění obce Zvoleněves nezvládla v neděli v podvečer mladá šoférka řízení a se svou červenou Škodou Felicií vjela do příkopu, kde se auto převrátilo přes střechu a skončilo na kolech v bramborovém poli. Informaci o nehodě potvrdil Kladenskému deníku policejní mluvčí Zdeněk Chalupa.

OBRAZEM: Na vodárně zněla tvrdá muzika

Stochov - Zhruba dvě stě fanoušků opravdu tvrdé muziky si nenechalo ujít sobotní Vodárnafest. Na pódiu se vystřídaly harcorové a punkové kapely Satisfucktion, pořádající domácí E.O.S., dále Projekt Parabelum, Senzorshit, Meresiew, Emphatic a Stuck in Mind.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení