Ranvej byla nepřetržitě využívána od roku 1963 a její oprava měla původně trvat asi deset měsíců s rozvržením do tří etap. Kvůli tlaku okolí ale dodavatelé prací zvládli předat stavbu o více než dva měsíce dříve. Do té doby letadla vzlétala směrem na Kladno a přistávala směrem na Prahu. Oprava stále přes půl miliardy korun.

Ředitel letiště Václav Pos na slavnostním otevření dráhy řekl: „Využití vedlejší dráhy bude do budoucna opravdu v míře marginální, ať z pohledu nějakých extrémních povětrnostních podmínek, nebo v době údržby hlavní dráhy (odstraňování zejména nánosů gumy)." Provoz na ranveji začal včera po osmnácté hodině.

Hlavní dráha
Letadla teď opět budou přistávat směrem na Přední Kopaninu a Horoměřice a vzlétají směrem na Jeneč, ale podle počasí to může být i naopak. Celková dálka hlavní dráhy Letiště Václava Havla je 3 715 metrů. Bylo zde vybouráno 320 400 tun betonu, délka řezaných spár v cementobetonové vozovce činí 100 kilometrů.

Letiště je významným zaměstnavatelem lidí z Prahy i okolí. „Snažíme se dělit o náš úspěch. Pokud se letišti daří, snažíme se podpořit i okolní obce a města," dodal Václav Pos. Letiště nyní dokončuje dokumentaci na budování paralelní dráhy, která by měla být hotová do roku 2019 v případě, že stavba začne v roce 2016.

Primátor Kladna Dan Jiránek doufá, že po dokončení paralelní dráhy bude provoz na té současné hlavní menší. „Také doufáme, že se co nejdříve omezí zátěž dopravní zátěž vznikem dvoukolejné elektrifikované rychlodráhy," uvedl Jiránek.

Protože se zkrátí doba údržby každý rok na jaře a na podzim na tři až pět dní, Kladeňáky i obyvatele okolních obcí už nebude hluk z letadel obtěžovat tak často jako letos. „Pro nás je velmi důležité, aby letiště pokračovalo ve svém rozvoji. Pokud budou soudně uznány zásady územního rozvoje za špatně připravené, je třeba, aby byly co nejdříve vydány ty nové a stavba paralelní dráhy začala co nejdříve," uzavřel Jiránek, jenž je zároveň krajským zastupitelem.