Přestože to pro Smečenské byla velmi negativní reklama, na opravy ostudné krajské komunikace se, možná i díky tomu, urychleně našly peníze a rigol byl záhy opravený.

Vzhledem k tomu, že se ale jedná jen o provizorní opravu, podmínkou je, aby tudy nejezdily kamiony a asfalt se nevydrolil do té doby, než bude vozovka rekonstruována kompletně.

I přes oboustranný zákaz si to přes Smečno náklaďáky však štrádují o sto šest. Poněvadž jsou si šoféři vědomi přestupku, děje se tak nejvíce v nočních nebo brzkých ranních hodinách.

„Jsme bezradní. Naši strážníci mají omezené pravomoci, protože v úseku není odstavné místo, kde by mohli kasírovat a státní policie se tu ukáže sporadicky. Už jsem ji strašně dlouho neviděla," postěžovala si starostka Smečna Pavla Štrobachová.

Doplnila, že je to zhruba čtrnáct dnů, kdy si byli místo prohlédnout pracovníci ze správy silnic. „Vyčárali nejpostiženější úseky, ale žádnou další informaci nemám," postěžovala si starostka Smečna.

Na to vedení Kraje reaguje: „Situaci ve Smečně pracovníci správy a údržby silnic monitorují. Výběr pokut za nedodržování dopravního značení je věcí policie. Vlastník tyto represivní nástroje nemá k dispozici. Letos na jaře plánujeme ve Smečně opravy ve výši osmi milionů korun," řekl v pondělí odpoledne hejtman Josef Řihák.

Problém se silnicí, způsobuje těžkou hlavu i starostům obcí na objízdné trase. Důsledkem je každodenní poškozování silnic ve Přelíci, Studeněvsi, Bysni a Lotouši, kde se náklaďáky až tam napojí na silnici I/7 ve směru na Louny.