Zákazníků v prodejnách na kladenské pěší zóně ubývá. Lidé nemají peníze na velká utrácení. Stále více na ně dopadá finanční krize. A ti, kteří je mají, stále častěji jezdí za nákupy do velkých obchodních center. Vedení radnice se proto společně s obchodníky a restauratéry snaží najít cestu, jak do centra města vrátit život.

Prodejci a provozovatelé restaurací, kaváren a cukráren na pěší zóně postupně spojují své síly, aby společně bojovali s nízkou návštěvností. „Snažíme se jim pomoci, protože oživení centra města je i naším cílem. Jedním z řešení je například pronájem veřejných prostranství před provozovnami za symbolické nájemné. V letních měsících si tak občané Kladna i turisté užijí posezení na zahrádkách,“ přiblížil jednu z forem podpory ze strany města kladenský primátor Dan Jiránek. Podle jeho slov nebudou tímto způsobem zvýhodněni jen provozovatelé předzahrádek na pěší zóně, ale v celém Kladně.

Město v ulici T. G. Masaryka na konci loňského roku vyměnilo odpadkové koše, nyní je zvažována i změna systému svozu odpadu. To vše směřuje k zachování čistoty v centru. Diskutovat se bude i o prodloužení otevírací doby u mnoha obchodů tak, aby se do nich dostali lidé, kteří se vrací později z práce. „Bude to pravděpodobně naše podmínka pro poskytnutí případné dotace města vznikajícímu sdružení obchodníků na kulturní pořady a soutěže pro děti pořádané v centru Kladna,“ uvedl primátor.

Atraktivita pěší zóny je důležitá pro cestovní ruch. „Občerstvení na čerstvém vzduchu ocení turisté přijíždějící za památkami, ale i ti, jež si chtějí v Kladně zasportovat,“ doplnil Dan Jiránek. Město nyní navíc projednává možnosti výstavby velkého parkoviště, které by mělo centru odlehčit, v plánu je i výměna stávajícího pouličního osvětlení za modernější.