Je nutné respektovat dobu, jejíž součástí jsou i moderní technologie. Stejně tak jako mohou děti sedět hodiny před televizí nebo u počítače, mohou viset na mobilu. Anebo také nemusí.
Mertin ale vidí v mobilu i úžasného pomocníka pro rodiče. Díky němu mají přehled o tom, kde dítě je a zda je v pořádku.
Čtěte také: Mobily ve školách? Nutné zlo, míní učitelé
Dalším pozitivním přínosem je množství informací, které mohou děti využívat.
Zanedbatelný podle něj není ani fakt, že mobil přináší určité potěšení. Jeho prostřednictvím děti komunikují s vrstevníky, hrají hry. „Mluví se o tom, že mobily omezují či ničí komunikaci. V takových kategorických soudech bych byl opatrný, nemyslím si, že by úplně nahradily osobní kontakt," říká.
Podle něj je zásadní, jak jsou nastavena pravidla v rámci rodiny. Nabídkou jiných aktivit a rozumným omezením výše kreditu mohou rodiče dítěti zabránit nadužívání mobilu. Psycholog zároveň připomíná, že je vždy lepší takové situaci předcházet, a to právě včasným vymezením mantinelů.
O mobilech ve škole má jasno: do vyučovací hodiny rozhodně nepatří. Ovšem o přestávce by měly děti mít právo volat či psát sms, komu chtějí.