Do třídy vychovatelek Barbory Černohorské a Kateřiny Fridrichové dochází pravidelně 24 dětí ve věku od dvou a půl do tří a půl roku.
„Hlavním cílem režimu je naučit děti nebát se být delší dobu bez rodičů. V pomalých krocích si na školku zvykat a naučit se ji mít rád,“ uvádí vychovatelka Barbora Černohorská.


První školní den trvá podle programu pouze jednu hodinu. Děti se společně se svými rodiči seznámí s prostorami objektu a s novými kamarády. Celý zbytek týdne přichází opět jen na jednu hodinu, ale tu tráví již bez rodičů.


Druhý týden je také rozdělen do dvou částí. V první polovině odcházejí ze školky v 10.30 hodin. V polovině druhé jsou tam až do oběda. Teprve v průběhu třetího týdne jsou připraveny navázat na plný režim školky, odcházejí v 16 hodin.


„V prvních dnech učíme děti základním věcem, které k fungování ve společnosti svých vrstevníků potřebují, například uklízet po sobě hračky nebo naučit se vycházet s kamarády. Postupně je zvykáme na pravidelný režim, cvičíme a hrajeme jednoduché hry, aby se děti vzájemně seznámily,“ informovala vychovatelka Kateřina Fridrichová.


Další výchova se řídí souborem osnov, který se jmenuje Kouzelný strom. Podle něj se děti učí hrou poznávat přírodu a život kolem sebe. Celou školku projdou pod vedením stejných vychovatelek, jež mají od první třídy, což je další velký klad Kouzelného stromu.⋌ (dan