VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slánský okruh se i letos podařil, počasí se nakonec umoudřilo

Slaný /VIDEO, FOTOGALERIE/ - Jízda historických vozidel s tradicí Slánský okruh, která se poprvé začala psát už před 65 lety, přilákala v sobotu na slánské Masarykovo náměstí opět desítky majitelů historických vozidel s datem výroby do roku 1983. Závod, který se jel letos, byl osmým ročníkem v pořadí, který před časem obnovili členové Klubu historických vozidel s podtitulem O pohár starosty Královského města Slaného.

16.7.2017
SDÍLEJ:

Legendární jízda historických vozidel přilákala opět po roce do Slaného desítky účastníků. První okruh se jel už před pětašedesáti lety.Foto: Deník/Kateřina Husárová

Přestože v sobotu ráno chladné a deštivé počasí nevěstilo nic dobrého a pořadatelé ani do poslední chvíle netušili, zda lidé vůbec na soutěž dorazí, kolem deváté hodiny vykouklo první sluníčko a do centra města začali přibližovat řidiči motocyklů, civilních i služebních vozidel, zemědělských, užitkových či vojenských aut. Ti všichni si nenechali ujít vyjížďku, aby se potkali s přáteli, poznali další fandy veteránismu i jejich vyparáděné stroje a zároveň mezi sebou poměřili síly na jednotlivých kontrolách v okolních obcích. Přestože se jedná o soutěž, u aut dávno vyrobených nikdo příliš nepředpokládá, že pojedou závratnou rychlostí. Dostatečný počet bodů musejí účastníci cestou nasbírat spíše svou šikovností a fištrónem. 

Po startu na náměstí, kterému předcházela pečlivá prezentace všech závodníků za doprovodu swingové hudby Otakara Martinovského, si příchozí za komentáře moderátora Standy Berkovce prohlédli vystavené vozy na ploše náměstí a sledovali průjezd vozidel pěší zónou - Londou. 

Poté už jel každý svou cestou, dle přiložené mapy. Výběr kontrol byl libovolný, i tak bylo nutné projet všemi. Na louce u tvrze v Královicích se slánští veteránisté setkali s majiteli kabrioletů, kteří se tam i letos sjeli na svůj dvoudenní sraz. Úkolem účastníků okruhu bylo v Královicích zastavit vozidlem metr před plechovou figurínou policistky. Odhad z motorky je přece jen poněkud jiný, než zpoza volantu, přesto se řada řidičů správné míře přiblížila poměrně přesně.

Ve Třebízi na kontrole čekala na šoféry zkouška zručnosti. Poslepu měli smontovat dohromady co nejvíce různorodých šroubků a matek, které k sobě pasují.

V Tuřanech bylo zapotřebí přejet položené prkno a pojmenovat co nejrychleji značku vylosovaného modelu autíčka. V Jedomělicích měli pro změnu lidé za úkol vyměnit v co nejkratším čase pneumatiku. Věk soutěžících nehrál roli. „Přijela nám sem starší dáma o berlích, které směle odložila a s kolem si hravě poradila, to jsme opravdu koukali,“ řekl Aleš Maxima na jedomělické kontrole. Jinde museli závodníkovi až ze Skotska tlumočit kontroloři zadání úkolu. Svojí houževnatostí zaujal i pár ze Švermova, kterému vypověděla službu jejich „bleděmodrá želvička“. Po návratu domů a výměně svíček, se dvojice na okruh vrátila a soutěž dokončila. 

Kromě absolutního vítěze Pavla Lindy ze Slaného s Hondou EX 500 z roku 1978, který doplnil plejádu jmen na poháru od počátku soutěží a ocenění například dámské kategorie nebo army, se na bedně vystřídali soutěžící známých jmen z minulých ročníků, včetně nováčků. 

Poháry předával vítězům starosta Martin Hrabánek a diplomy ředitel okruhu Martin Nič. Jindy nepopulární bramborová medaile za 4. místo byla letos také oceněna, a to soudkem piva přímo z rukou majitele slánského pivovaru. Závěrem obdržel cenu od zapisovatelek i sám ředitel závodu v podobě obřího památečního cestovního retrokufru polepeného plakáty a samolepkami ze všech dosavadních ročníků.

„Jsem velice rád, že se i další ročník okruhu podařil. Jsme rádi i za počasí, které i přes občasný déšť nakonec vyšlo, protože to je polovina úspěchu. Nejvíce bych chtěl poděkovat všem, kteří opět pomáhali při organizaci bez nároku na honorář. Nerad bych na někoho zapomněl, protože bez desítek ochotných dobrovolníků by Slánský okruh neexistoval. Poděkování patří, kromě dalších, zejména městu Slaný, členům Klubu historických vozidel, Společnosti patriotů Slaného a všem štědrým sponzorům,“ uzavřel Martin Nič.

VÝSLEDKY:

Motocykly do roku 1945
1. místo: Pavel Toulec, Praha, Calihorpe Nori (1933)
2. místo: Ivo Šarlingr, Pavlíkov, Moto Orion 500 (1927)

Motocykly rok 1946 – 1966
1. místo: Jan Volf, Slaný, Jawa 350 (1956)
2. místo: Václav Zahálka ml., Beroun, BMW R35 (1948)
3. místo: Petr Hotový, Srbeč, Velorex 350 (1965)

Motocykly rok 1967 – 1983
1. místo: Karel Mareš, Loucká, Motocykl ČZ 175/450-05 (1968)
2. místo: Jan Kohler + Barbora, Knovíz, Jawa 350 Sidecar (1968)
3. místo: Jiří Janecký, Čížkovice, Velorex 350 (1970)

Automobily do roku 1945
1. místo: Petr Suchopárek, Slaný, Praga (1928)
2. místo: Václav Rajtr, Slaný, Buick (1928)
3. místo: Jiří Provazník, Cvrčovice, Ford V8 (1939)

Automobily rok 1946 – 1966
1. místo: Robert Filgas, Krušovice, Olds Mobile Jet Star I. (1965)
2. místo: Bohuslav Holub, Slaný, Felicia (1964)
3. místo: Jaroslav Černý, Kladno, Spartak Š 440 De Luxe (1957)

Automobily rok 1967 – 1983
1. místo: Petr Ledvina, Slaný, Austin Mini (1983)
2. místo: Martin Pokorný, Jedomělice, Fiat Maluch (1982)
3. místo: Bohuslav Vaněk, Roztoky, Mercedes 123 (1978)

Dáma Slánského okruhu:
Lenka Slezáková, Páleč, Tatra 813 Kolos (1972)

Absolutní vítěz:
Pavel Linda, Slaný, Honda EX 500 (1978)

Autor: Kateřina Husárová

16.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Poctivci ještě žijí, nálezkyně odevzdala na policejní služebnu osm tisíc Euro

Metrostav handy cyklo maraton 2016.
17

Tři stovky cyklistů objedou Česko! Zavítají do Holašovic

Budějovice vyřadili, teď čeká na smutné Velvaráky Hradec Králové

Velvary – Na dalšího druholigového soka se těší fotbalisté Slovanu Velvary. Divizní celek vyřadil v sobotu v 1. kole MOL Cupu České Budějovice, ve druhém kole mu pak los přiřkl klub z dalšího stotisícového města - Hradec Králové. Hrát se bude ve středu 9. srpna (17) a Velvarští neskrývali nad losem trochu smutku.   

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipnější pomsty za špatné parkování. Někdy je trest až krutý

Zaparkování auta je poměrně jednoduchý úkon, který ale někteří jedinci dokážou odfláknout vrcholným způsobem. Ať už jde o nedostatek trpělivosti, zkušeností nebo čistou lhostejnost ke svému okolí, někteří řidiči si svým chováním koledují o potrestání. A někdy ho i dostanou. A někdy je to i vtipné.

Do Prahy levněji od konce srpna

Kladno - Hlavní město Praha se středočeským krajem dokončují přípravy na rozšíření integrované dopravy i na autobusové linky mezi Prahou a Kladnem, a to včetně kladenské městské hromadné dopravy. Cestující budou na jednu jízdenku cestovat mezi Kladnem a Prahou i s možností využití spojů městské hromadné dopravy v obou městech.

Kladnem budou zanedlouho jezdit Rekola

Kladno /FOTOGALERIE/ - Bikesharingová služba Rekola, která existuje již v pěti městech v České republice, zahajuje v polovině srpna zkušební provoz v Kladně. Vznikne tak komplementární dopravní prostředek k MHD. Za Rekoly se skrývá úsilí dobrovolníků a podpora lidí, kteří usilují o rozvoj městské cyklistiky.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení