Novinka získává upravené tvary, které určitě působí moderněji než dosud. Na přídi jsou světlomety s grafikou písmene Y, které jsou plynule provázány příčným pásem, v němž je umístěno nové logo rumunské značky.

Detailně si nový Duster můžete prohlédnout v naší komentované fotogalerii.

Stejné písmeno je obsaženo také v trojúhelníkových zadních světlometech a najdeme ho také v interiéru. Například na mřížkách kryjících ventilační otvory.

Generační vývoj Dacie Duster
Třináct let Dacie Duster: Podívejte se, jak se měnilo nejlevnější SUV

Designéři také pozměnili tvar bočních okének. Klika zadních dveří se přestěhovala až právě k úrovni jejich skleněné výplně.

Přední a zadní nárazníky nebudou lakovány, na bocích, kde nechybí pro SUV typické ochranné plasty, je použit nový typ materiálu obsahující až dvacet procent recyklátu. Ten pak vytváří skvrnitý efekt bílých částic v tmavém okolním plastu.

Interiér v přední části je navržen jednoduše, ale moderně a účelně. Centrální multimediální displej má teď úhlopříčku 10,1 palců, klasické analogové ukazatele přístrojů v kapličce před řidičem nahrazuje další displej.

Nová velká Dacia se bude tvářit hodně sebevědomě
Dacia Bigster dorazí za dva roky. Dostane upravený podvozek ze Sandera

Ovládání klimatizace zůstalo pomocí fyzických ovladačů. Jedná se o klapky, které nám nejsou neznámé ze současných Renaultů.

Vnější rozměry Renault nezměnil, ale díky použití nové podvozkové platformy se vylepšil vnitřní prostor. Například objem kufr v porovnání s odcházející generací narostl o šest procent na celkovou kapacitu 472 litrů. Navíc má Duster nižší práh zavazadlového prostoru a po otevření pátých dveří se odkryje vyšší a širší nakládací otvor.

Také pro přespání mimo civilizaci

Konstruktéři současně zadní prostor uzpůsobili tak, aby i do Dusteru bylo možno instalovat takzvaný Pack Sleep (Spací sadu), jejíž součástí je dvoulůžko s délkou 1,9 a šířkou 1,3 metru. Využitelnost vozu například pro výpravy do terénu zvyšuje nový střešní nosič, na který lze naložit věci s hmotností až osmdesát kilogramů.

A opustit zpevněné cesty se s Dusterem opravdu nebudete muset bát. Světlá výška totiž činí 217 milimetrů v případě volby pohonu všech kol. Hrozba takzvaného uvíznutí „na břiše“ nebo poškození podvozkových dílů je opět zmenšena díky vylepšeným nájezdovým úhlům.

Systém Terrain Control u varianty 4x4 navíc umožňuje zvolit některý ze speciálních režimů. Například pro jízdu ve sněhu, v blátě či na písku nebo ten pro obtížný terén. Navíc si lze na centrální obrazovce vyvolat menu zobrazující aktuální údaje o příčném a podélném náklonu vozu a rovněž o rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravou.

Vyzkoušeli jsme verzi v nejnižším stupni výbavy
Nová velká Dacia může uspokojit rodinu i v nejlevnější verzi. Vyzkoušeli jsme

Pohon všech kol se u nového Dusteru pojí se zážehovým agregátem TCE 130. Číslo na konci samozřejmě vyjadřuje výkon v koních. Jedná se o nový přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem 1,2 litru. Kromě toho bude v nabídce motorizací ještě hybridní ústrojí se 140 koňskými silami a litrový stokoňový tříválec umožňující jízdu na LPG.

Jelikož jsou ve voze dvě nádrže (jedna benzinová na 50 litrů a druhá na ropný plyn se stejným objemem), půjde s touto verzí Dusteru ujet bez nutnosti zastavovat na tankování až 1300 kilometrů.

V porovnání s dosavadním Dusterem má ten nový samozřejmě mnohem lepší elektronickou výbavu.Včetně dalších asistenčních systémů Například v sérii bude automatické nouzové brzdění při detekci chodců, cyklistů a motocyklistů, rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu, systém pro sledování koncentrace řidiče nebo automatické přepínání dálkových světel.

Vyzkoušeli jsme verzi v nejnižším stupni výbavy
Nová velká Dacia může uspokojit rodinu i v nejlevnější verzi. Vyzkoušeli jsme

I nejlevnější provedení vozu bude již mít poměrně solidní výbavu. Duster Essential tedy obsahuje střešní lišty, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, manuální klimatizaci, šest airbagů a zadní parkovací senzory.

Vyššími výbavami jsou Expression, Extreme a Journey. Ta poslední jmenovaná již zahrnuje třeba také navigační systém, elektrickou parkovací brzdu nebo bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů.