Tři klíčové vizuály kampaně představují tři nepředpokládané situace u rodinné štědrovečerní večeře. Když si náctiletá dcera přivede nevhodného nápadníka, když babičce zaskočí kost nebo když domácí mazlíček zpustoší sváteční výzdobu. Malá vánoční dramata, která známe všichni a oproti kterým je nedokonalý stromeček maličkost.

O kreativu i realizaci kampaně se postarali Ideamakerka a Copywriterka Jana Brišová, Art Director David Boleslav a oceňovaný český fotograf Tomáš Vrana.

„Všichni se o Vánocích honíme za dokonalostí. Napéct co nejvíce druhů cukroví, sehnat drahé dárky, mít přepychový stromeček. O tom ale Vánoce přece nejsou. Ať má stromeček o větvičku míň nebo víc, tu nejhezčí vánoční atmosféru dělá to, že se u něj sejde celá rodina. A všichni ze zkušenosti víme, že i letos se určitě přihodí větší karambol, než je stromek nakřivo,” připomíná Jana Brišová.

V období Vánoc se u nás v Česku každý rok prodá přes 1,3 milionu stromků. Ale uřeže se jich ještě mnohem víc. Přibližně každý desátý stromek se totiž kvůli svým drobným nedokonalostem nedostane do prodeje a putuje rovnou do drtičky. A přitom má třeba jen pokřivený kmen, o jednu, dvě větvičky více či méně nebo narostl trochu na stranu. Kvůli takovým vadám, které často nemusí být na pohled ani znát, lesníci stromky po uřezáni vyřazují. Zákaznici totiž kupují jen nejdokonalejší kousky, čímž se ty s drobnými chybičkami od přírody stávají neprodejné.

„Díky nedokonalostem nám lesníci mohli poskytnout stromky za sníženou cenu. My je tak zákazníkům můžeme nabízet o desítky až stovky korun laciněji než stánky u hypermarketů a hobbymarketů, které je levně dováží z Dánska či Německa. Tam na jejich pěstování totiž dostávají zemědělci dotace od státu. Naše stromečky jsou oproti tomu 100% českého původu. Pochází z jižních Čech, kde o ně léta pečovali naši lesníci,” vysvětluje Jiří Lang, investor projektu Zachraň stromek.

Na e-shopu zachranstromek.cz se mohou zákazníci ujmout jedličky Madlenky nebo smrčku Huberta. U obou druhů je na výběr ze dvou velikostí – malé stromky o výšce od 100 do 150 cm a velké od 180 do 230 cm. Ke každému mají zákazníci navíc frézování zdarma. Nedokonalé vánoční stromečky bude možné zakoupit i osobně 8.–11. prosince v rámci prodejního veletrhu Stříbrné vánoční dny v PVA Expo Letňany.

Kampaň poběží online, na sociálních sítích, podpoří ji i zapojení influenceři a PR. O projektu se více můžete dozvědět ZDE.

Autor: Jana Brišová