A tím pádem samozřejmě přišel úbytek diváků. V úterý jich dorazilo rekordně málo – osmnáct set.

Obyčejně poklesne návštěva na TV duel o více než tisíc diváků, při přenosech ČT4 sport, kterou má k dispozici více lidí (a její přenosy jsou díky magazínu Buly kvalitnější než od Nova sport), ještě o to víc.

Značí to, že Kladno přichází v jednom utkání zhruba o osmdesát tisíc korun na vstupném. Dohromady už je to nyní už čtyři sta tisíc. „Jasně, i tohle jsou pro nás hodně důležité peníze, ale dostáváme určité vyrovnání přes BPA, která celkově zajišťuje pro extraligu část financí,“ říká šéf marketingu Rytířů Marcel Kučera.

Podle někdejších pravidel kluby za domácí televizní přenos dostaly peníze a měly tak zájem na tom, aby se u nich hrálo. „Ale to už dávno neplatí, teď všichni dostanou stejně,“ tvrdí Marcel Kučera.

Extraliga se dohodla s marketingovou společností BPA a ta nyní může přenosy jednotlivým televizím nabízet.

Daří se jí to, hokej se tak dostává třikrát i čtyřikrát týdně na obrazovky. Je ho tam víc a víc (kladenského nyní stoprocentně), ale peněz dostávají kluby pořád stejně.

I proto se o situaci jednalo na posledním zasedání APK (Asociace profesionálních klubů). „Je pravda, že se tam tohle probírá, ale s BPA je smlouva podepsána do konce sezony. Zda se podepíše další, o tom se teprve bavit budeme. Chystá se i výběrové řízení, ale je zbytečné cokoliv předjímat,“ předesílá první výkonný muž Rytířů – generální manažer Václav Bartoš.

Ten nezastírá, že klub poté, co ho převzalo nové vedení v čele s Jaromírem Jágrem ml., má na přenosech z Kladna zájem. Rytíři si chtějí vybudovat pozici, a to nejen v Kladně. „Celé to má dvě roviny. Lidí sice chodí na televizní zápasy méně, a my každého diváka v hledišti potřebujeme, už kvůli atmosféře. Ale pořád to je většinou přes dva tisíce. Druhé hledisko je směrem k našim partnerům včetně toho hlavního (Sazka – poz. red.). Ti jsou samozřejmě vidět v mnohem větším obzoru a to je těší,“ přiznává Václav Bartoš.

Zároveň dodává, že co platí nyní, zakrátko už nemusí. Vedení Rytířů prostě zkouší, co úplně neznalo.

„Jsme noví, učíme se. Učit se budeme i z tohoto. Řekněme v horizontu měsíce vyhodnotíme, zda je pro nás dobré být v televizi co nejčastěji, nebo zda bude lepší trochu ubrat. Teď bylo důležité uvést Rytíře, dát jasně najevo, že tu jsou. To se povedlo,“ dodal Václav Bartoš.