Zapište si zápas Rytíři – Šumperk tučně do dosluhujícího kalendáře. Hraje se mezi svátky, v pondělí 28. prosince a právě v rámci tohoto jinak ne úplně atraktivního duelu bude fungovat nový jumbotron včetně zvukového systému a dalších světelných reklamních ploch nad kladenským ledem poprvé.
Skvělý důvod pro to, zpestřit si svátky hokejem.
„O kostku jsme stáli dlouho. Co vím, tak od nástupu Jaromíra Jágra mladšího i mě do klubu. Intenzivně se o tom jednalo víc než rok," říká Vít Heral, mluvčí Rytířů.
Právě Rytíři kostku zakoupili ze svého rozpočtu, město jako vlastník ČEZ stadionu nemuselo platit nic. Přestože se obě strany v poslední době přou a od dubna nepřišla z města do klubu ani koruna. „Jaromír se snažil vlastníkovi stadionu vyjít vstříc. Ať už nákupem nových mantinelů na obou plochách, osvětlením, vzduchotechnikou, nákupem rolb. A stará kostka, co si budeme povídat, byla už lidem i k smíchu," tvrdí Heral.
Systém přitom stojí údajně až deset milionů korun, což ovšem mluvčí Rytířů úplně nepotvrdil. „Ale v řádech milionů to je," připustil.
Jak vlastně bude kostka vyrobená v Číně vypadat?
Nejde totiž o kostku klasickou. Spíše o čtyři plochy určené pouze k videoprojekci. Pod nimi bude usazen prstenec, na které najdete údaje jako kdo hraje, kolik a jaký čas běží. Pokud si vyhledáte na internetu stránky basketbalového klubu Miami Heats (jumbotron), pak si můžete udělat lepší představu (v Kladně bude ale pochopitelně menší verze)
Dále systém zahrnuje takzvaný perimetr, což jsou plochy v obloucích a pod severní tribunou (proti hlavní). Tvoří ho čtyři led-displeje o celkové délce téměř 50 metrů. Dohromady pak displeje tvoří ucelený zobrazovací systém.
K dispozici bude také zcela nové ozvučení stadionu s reproduktory namířenými směrem k divákům. I roky propíraná špatná akustika kladenského zimáku by měla být překonána.
Bezpečnost je podle Herala zajištěna stoprocentně. „Velikost, hmotnost a další parametry zařízení jsou samozřejmě přizpůsobeny ČEZ stadionu i na základě statického posudku," říká mluvčí.
Komfort budou mít diváci, vedení Rytířů se pak nabízí podstatně lepší prezentace sponzorů a partnerů klubu. To byl dosud vážný problém.
Kostku nad ledem měl kladenský zimní stadion (dnes ČEZ stadion) od roku 1998, tedy 17 let. Byla sice přehledná co se základních informací týče, ale jinak zastaralá. Nešlo na ní přehrávat branky ani jiné důležité situace, nešlo ani zobrazit loga partnerů.
Vít Heral uklidňuje i fanoušky, že by nová show měla upozadit jejich skvělou podporu při domácích zápasech Rytířů. Zároveň vylučuje, že by se kvůli nové show zhasínala světla, jak to někde v Evropě funguje. „Řeknu to lidově. Nechceme z hokeje dělat cirkus. Někdy je méně více a tak nebudeme na kostku za každou cenu cpát všechno možné. Chceme posílit hokejový zážitek a slibuji, že tomu nebude naopak," zdůraznil Heral.
Práce na instalaci nových zařízení v těchto dnech probíhají a veškeré tréninky i zápasy kladenských mužstev včetně A týmu se tak v tomto týdnu přesunuly na druhou ledovou plochu.