Ale bláznivý maraton od pátku do neděle, kdy soubor odehrál hekticky šest představení, to tu ještě nebylo.
Divadlo loni oslavilo deset let svého trvání, za tu dobu se sice někteří členové vyměnili, ale hraje dál a dobře. Všechny hry jsou původní a mají už svoji „vadovskou“ poetiku. V období deseti let vzniklo šest her, jež diváci v malých úpravách mohli zhlédnou i o tomto víkendu.
V pátek herecký maraton začal obnovenou premiérou Ságy rodu Rassini, kterou kdysi V.A.D. diváky oslovilo jako první hrou. V sobotu následovaly veleúspěné Rozpaky zubaře Svatopluka Nováka, Hotel Infercontinental, téměř vančurovské Rozmarné léto a zábava Kabaret maňana.
V neděli souborem pojatá braková literatura s příznačným názvem Tajemný VAD v Karpatech, inscenace Utrpení knížete Sternenhocha, dobrá vadovsko–klímovská kompilace pro náročné diváky a …
Všechna představení byla hojně navštívena, i když byl víkend a řada lidí odjížděla na venkov. Ale soubor už má své diváky. Za jedenáctileté činnosti získal řady ocenění a patří mezi naše nejlepší studiové neprofesionální soubory. Hraje v Kladně, ale hostuje v Praze a dalších městech republiky.
Asi nejtvrdší chlebíček, do něhož si kouslo, je inscenace Klímova Utrpení knížete Sternenhocha, která již před svojí premiérou vzbuzovala řadu otázek. Nutno říci, že ale dobře zodpovězených. A náročnější diváci ji přijímají velmi dobře dodnes. „V Praze jsme s tímto přestavením vystupovali a v plánu je to opět. Mně osobně se v této inscenaci hraje moc dobře,“ prozradil jeden z účinkujících Karel Danda.
Sága rodu Rassini je velice neotřele, kompaktně pojatá originální groteska z prostředí rádobymafiánů, nenabízí levný humor a je určitě oproti původní verzi posunuta svojí vizuální jednoduchostí k lepšímu.
„Dobře jsem se bavila. Herce obdivuji, takový maraton musel být pro ně velmi náročný,“ ocenila divačka z Prahy Míša Michailovová, která se také věnuje neprofesionálnímu divadlu, tudíž ví, o čem hovoří.
V souboru V.A.D. mají nastávající rodiče, takže nezbývá než popřát, ať se ty divadelní geny činí co nejvíc. Autor: Olga Fikrlová