Neúp!ní – těžká filozofie předvedená v poutavé výzvě k nenásilnému zamyšlení nad lidskými hodnotami, ve vymyšleném aranžmá s akcentem na výraznou hereckou práci, ukázala špičkového herce kladenského souboru Jiřího Š. Hájka jako přemýšlivého a invencí nadaného režiséra.

Past je klasická detektivka, Brouk vaudeville jako vyšitý. Režisér, herec Jaroslav Slánský své představení vystavěl zábavně, vesele a – divácky! Celý uvedený triptych předvedl hlavní hodnoty současného ansámblu divadla na Kladně. Jasnou dramaturgickou linii se zásahem na široké divácké spektrum a silný herecký soubor s univerzálním využitím.

Všechno potvrdila poslední letošní premiéra. Petrolejové lampy Jaroslava Havlíčka je inscenace výrazně výrazná. Už návrat režiséra Petra Svojtky naznačoval a sliboval hodně.

Svojtkova režie si vždycky zakládala na pečlivé perokresbě herecké práce, vidění celého plátna s důrazem na detail, jako je například úvodní a závěrečné naklepávání kosy Jana Maliny staršího, dohrané skvělou hudební kulisou domácího autora Vladimíra Nejedlého. To vše na jednoduché a přehledné scéně Michala Syrového.

Všechno umocněné herci, jejichž party měly různé rozměry, ale jednotnou, vysokou úroveň. Kvalitním všeobecným výkonům dominovali Anežka Rusevová jako Štěpka Kiliánová a Jaroslav Slánský v roli Pavla Maliny. Rusevová se ze slečny nenaplněných snů změní v silnou ženu, která se nevzdává. Slánský, lehkomyslný bonviván, končí jako lidská troska. Jejich příběh hraný na samé hranici hereckých možností dal základ zcela mimořádnému zážitku. K nim je dobré přidat oba další Maliny – bratra Jiřího Š. Hájka a otce Vlastimila Čaňka, ten se na kladenskou scénu vrací v úžasné formě, a otce Kiliána Jiřího Čapky.

Petrolejové lampy v kladenském provedení jsou skutečně velkým diváckým zážitkem, kterému není skoro co vytknout.

Ostatně stejné parametry vykazují i všechny v článku popsaná představení z poslední doby.

Je to jasné – divadlo na Kladně vstalo z mrtvých a má svým divákům co nabídnout, a to v silné kvalitě. Určitě stojí za to, se jít do našeho divadla podívat.

Autor: Jan Král