Nevšední romantický zážitek v podobě jízdy parní lokomotivou si mohli užít ti, co se vydali do muzea vlakem. Z Prahy soupravu táhla lokomotiva řady 477 zvaná Papoušek, z Kladna do Lužné pak lokomotiva řady 534 Kremák. Zpět do Kladna se návštěvníci svezli lokomotivou řady 735, která je přezdívaná Pilštyk. Nedělní obsazení vlaků by mělo být stejné, jen odpoledne pojede z Lužné lokomotiva řady 781 – Sergej.

Na trati z Lužné do Rakovníka pak zájemce vozila unikátní lokomotiva přezdívaná Heligón. „Těchhle lokomotiv bylo vyrobeno 453. Jejich výroba probíhala od roku 1885 do roku 1909, my máme lokomotivu z roku 1906. Ze všech těchhle lokomotiv se uchovaly jen tři kusy, přičemž my máme jednu z nich. Další je pak v Rakousku a Slovinsku, naše je ale jediná provozní,“ prozradil ředitel muzea Miloslav Kothera.

Letošní sezona muzea se nesla ve znamení dvacátého výročí otevření muzea. „Letošní sezona se jeví jako úspěšná. Je to ale i tím, že jsme v září pořádali Národní den železnice. Myslím si, že bychom letos mohli dosáhnout návštěvnosti čtyřiceti tisíc návštěvníků, což je naším dlouhodobým cílem,“ zhodnotil sezonu pro Deník Miloslav Kothera, podle kterého má na dobré návštěvnosti svůj podíl jistě i fakt, že mělo muzeum o prázdninách otevřeno i v pondělí.

A co se bude dít v muzeu přes zimu? Většina exponátů bude na zimu odvezena do depozitářů napříč republikou. Hrozilo by totiž jejich poškození mrazem. Pracovníci muzea se v zimní pauze budou věnovat již probíhající rekonstrukci haly a přípravě vozidel na novou sezonu, která by měla začít začátkem dubna. „Příští rok se budeme chlubit lokomotivou řady 414 (Heligón). Dodělat bychom do ledna chtěli lokomotivu řady 434 (Čtyřkolák), která je zde na generální opravě. Po ní musíme začít s generální opravou lokomotivy řady 464, což je takzvaný hradecký Bulík,“ vysvětlil Kothera.