Tomu do života zasáhne sexuální dobrodružství s místní podivínkou, skutečné milostné vzplanutí s dívkou od kolotoče, ale také smrt dědečka. Vizuální stránka je podpořena autorskou hudbou, kterou vytvořila umělkyně Gabriela Vermelho. Ta zároveň ztvárňuje samotnou křídlovku, trumpetu, která symbolizuje život i smrt.

Svůj jedinečný podpis pod Romancí pro křídlovku zanechal také režisér Miroslav Hanuš, který si zahrál například v úspěšných televizních seriálech Ulice či Případy prvního oddělení. „Pro mě, jako pro všechny generace, je Romance pro křídlovku ohromným zážitkem. Je to zkrátka krásné. V divadle je dobré potkávat věci, které vás rozesmějí, ale pořád mají nějakou úroveň. Zábavnost pro mě nespočívá v tom, že se směji, ale v tom, že si něco prožiji. Tohle je Romeo a Julie od kolotočů," řekl Kladenskému deníku Miroslav Hanuš.

Romance pro křídlovku od Františka Hrubína nemá žádnou divadelní verzi. Každý z režisérů si tak musí vytvořit svojí úpravu, jinak tomu nebylo ani v případě Miroslava Hanuše.

„Samotná báseň je autobiografická, takže se v ní postava Vojty či Františka objevuje zdvojeně. Mladého hraje mladý herec, šedesátník hraje zase starého. Tohle jsem nechtěl, protože mi připadalo, že zdvojení vede spíše zpět k literatuře," vysvětlil režisér, proč se hlavní roli nebál svěřit mladému herci. Vojtu si tak zahraje na kladenském jevišti Matěj Vejdělek.

Výjimečné bylo pro režiséra také setkání s nejstarším hercem, kterého v současné době můžete spatřit na prknech kladenského divadla. Vlastimil Čaněk brilantně ztvárnil postavu dědečka, který po mozkové příhodě nevnímá realitu, žije ve vlastním světě a mluvívá se svými starými známými, kteří jsou po smrti. „Setkání s hercem, který už je sice ve vysokém věku, přesto je pořád v kondici, pořád má ohromnou touhu hrát, je skvělé," řekl Miroslav Hanuš, podle jehož slov je v Kladně skvělá tvůrčí atmosféra.