Děti se v některých učebnách střídají, používají stejné sociální zařízení, šatny a podobně. A jak se vedení škol bude moci vypořádat s rodiči, kteří testování odmítnou? A jak zajistit, aby odběr vzorků žáci provedli dle instrukcí a s materiálem bezpečně manipulovali? Další výzva pro pedagogy…

Na učitele je v současnosti kladeno stále více požadavků: přibývá administrativy i nároků na komunikaci. Zároveň čelí tlaku rodičů, jejichž názorová rozmanitost na podobu vzdělávání je někdy až neuvěřitelná. A do toho vstupuje testování jako prostředek bránící šíření koronaviru. V některých případech ale bude pravděpodobně příčinou silných emocí.

Pozitivní výsledek testu může poslat z lavice domů a jeho rodiče do karantény, což se často projeví i snížením jejich příjmů. Ne každý má možnost práce z domova. Právě ekonomické dopady některé lidi od testování odrazují, a to se nemělo stát. Systém kompenzací na ně měl myslet už od začátku pandemie.

Pozitivní výsledek testu může poslat z lavice domů a jeho rodiče do karantény, což se často projeví i snížením jejich příjmů. Ne každý má možnost práce z domova. Právě ekonomické dopady některé lidi od testování odrazují, a to se nemělo stát. Systém kompenzací na ně měl myslet už od začátku pandemie.

Pokud by karanténa neznamenala zásadní dopad na rodinný rozpočet, byla by vůle k testování a hlášení kontaktů s nakaženými určitě od počátku vyšší. Obecně chybí v postupu státu pozitivní motivace obyvatel, která by mohla nahradit část represí. Řada lidí vždycky bude lépe slyšet na možnost odměny a ne trestu. Nejen ve škole.