Dokonce uzavřená na chvíli zůstala oblíbená trasa motorkářských vyjížděk se spoustou zatáček v kokořínských lesích po silnici číslo 9 spojující Mělník s Českou Lípou. Poblíž obce Medonosy, avšak již těsně za pomezím Mělnicka a Českolipska v blízkosti bukovecké kaple, tedy v Libereckém kraji – vlastně prakticky na trojmezí krajů Libereckého, Středočeského a Ústeckého – havarovaly deset minut před polednem dva motocykly. Po dobu zásahu záchranářů zůstala silnice neprůjezdná; záhy se však podařilo obnovit kyvadlový provoz jedním pruhem.

Rovné dvě hodiny po poledni se pak na stejné silnici číslo I/9 objevila další překážka v podobě nehody, a to přímo v Liběchově na Mělnicku. U křižovatky s náměstím V. Levého se srazila dvě auta. Jednalo se nicméně o menší nehodu, jež se obešla bez zranění – a také průjezd zůstal se zvýšenou opatrností zachován.

Motorkářů letos zemřelo čtyřikrát víc než loni.
Motorkářů letos zemřelo čtyřikrát víc než loni

Kolem poledního však museli řidiči ve středních Čechách dávat pozor hned na několika místech, kde došlo k nehodám s účastí motocyklu. Bylo to také na Mělnicku, konkrétně v Kokořínské ulici v Mělníku, kde se sedmdesát minut před polednem střetly osobní auto a motorka u výjezdu od čerpací stanice Mladoboleslavskou ulicí.

Tři čtvrtě hodiny před polednem si pak zvýšenou pozornost vyžádal průjezd místem dvou nehod s účastí motorky: jednak na spojnici Velké Dobré s Kladnem-Rozdělovem, kde šlo o střet s jedním osobním autem, jednak na Příbramsku na silnici číslo I/4, kde se bouralo v místě odbočky na Zalužany; tam se do nehody vedle motorky dostala i dvě osobní auta.

Deset minut před půl druhou přibyla bouračka motorky relativně nedaleko, ale již na Praze-západ: na dálnici D4. Na jejím kilometru 14,4, na sjezdu na Řitku, havaroval motocykl do svodidel. Jen o pár minut později se stala další nehoda na Mělnicku, tentokrát u Nové Vsi na silnici číslo II/608. Střet motocyklu s osobním autem se naštěstí obešel bez zranění. V tomto případě se na silnici vedoucí podél trasy dálnice D8 bouralo na samém okraji Středočeského kraje: při pomezí s Ústeckým krajem.

Ilustrační foto.
Jedeš tam, kam koukáš, předávají jezdcům zkušenost policejní motorkáři

Na to, že nehod s účastí motorkáře letos přibylo navzdory zklidnění dopravy za vyhlášeného nouzového stavu, upozornila Barbora Schneeweissová ze středočeského ředitelství policie. Jen za první čtyři měsíce roku – do konce dubna – byli policisté na celém území kraje přivoláni na 115 míst, kde na zemi ležel po nehodě motocykl. Bilance je velmi neradostná: zemřelo devět motorkářů – o sedm více, než ve stejném období loňského roku – dalších 21 utrpělo těžká zranění a 55 se zranilo lehce.

Na vině je často rychlá jízda motocyklistů (a to včetně těch zkušenějších jezdců ve vyšším věku). Některé z malérů, a to včetně tragédií s těmi nejzávažnějšími následky, však měli na svědomí také další účastníci silničního provozu. Třeba u Bakova nad Jizerou zemřel 23. dubna 55letý motocyklista poté, co mu nedal přednost řidič kamionu.

U Bakova došlo ve čtvrtek k tragické nehodě. Zemřel při ní motorkář.
Smrtelná nehoda u Bakova: Motorkář zůstal zaklíněný pod kamionem