Informoval o tom náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. ,,V loňském roce se v kraji stalo na železničních přejezdech třicet pět nehod, při nichž zemřeli čtyři lidé, a patnáct osob utrpělo zranění. Oproti roku 2008 se jedná o menší počet havárií,“ sdělil Kučera.

Rok 2008 byl pro účastníky silničního provozu mnohem horší. Lidé na přejezdech havarovali v padesáti třech případech, zemřelo patnáct a zraněno bylo třicet jedna osob.

Na Kladensku se v loňském roce stalo několik vážných havárií. Tři lidé, kteří tvořili posádku automobilu, jenž se v květnu srazil s projíždějícím vlakem, byli zraněni na nechráněném přejezdu u Klobuk. U nehody tehdy zasahoval také vrtulník.

Kuriózní případ se stal v srpnu, kdy opilý šofér terénního vozidla havaroval na železničním přejezdu u kladenského hlavního nádraží. Opilec, který později nadýchal téměř tři promile alkoholu, tehdy v Kyšicích přišel o pneumatiku a do Kladna dojel pouze na disku kola. Ten se mu na přejezdu stal osudným, jelikož se zahákl do kolejí a následně se kvůli tomu utrhla část podvozku automobilu.

Podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce ale nelze označit bezpečné a nebezpečné přejezdy. ,,Rozlišit je nelze. Musela by se přepočítat hustota železniční sítě. Navíc je ve Středočeském kraji tratí relativně hodně, žije zde hodně lidí a nelze ho srovnávat například s tím Jihočeským,“ vysvětlil Kučera.

Zkušenosti s výjezdy k nehodám na přejezdech mají záchranáři. Podle mluvčí středočeské záchranky Terezy Janečkové v regionu není přejezd, který by byl výrazně nebezpečnější­.,,Záchranáři ale mají zkušenosti, že se nehody stávají především na přejezdech v Rozdělově a na Bílých vrškách,“ informovala mluvčí.

Drážní inspekce již v roce 2007 vydala DVD Řidič, postrach přejezdů, které je nyní k volnému stažení na internetu. Důvodem bylo to, že se o nehodách na přejezdech málo mluví a často se stávají úplně zbytečně. „Řidiči si málokdy uvědomují, že mají na přejezdech určité povinnosti. Například při situacích, kdy je přejezd opravován a světla i závory nefungují, se často ani nerozhlédnou a přejezd projedou. Pak se stávají zbytečné nehody,“ konstatoval náměstek generálního inspektora Drážní inspekce.