Ferrari jedoucí vysokou rychlostí narazilo do gazíku před sebou. Luxusní auto řídil Angličan a jak řekl pořadatel Václav Bečvář z Orion klubu Slaný, podle zaznamenaných brzdných stop musel jet nejméně stošedesátkou. Cizincovo červené ferrari skončilo jízdu nárazem do autobusové zastávky. Je obrovské štěstí, že nikdo nebyl zraněn. Jen chvíli před tím se totiž v místě pohybovali mladíci, kteří závodu přihlíželi a následně odešli o kus dál.

K nehodě v Knovízi uvedl mluvčí středočeské policie Jakub Vinčálek, že předběžně vyčíslená škoda je 1,5 milionu korun. Alkohol byl u řidiče vyloučen dechovou zkouškou.

Jinak se divácky oblíbená akce obešla bez problémů. Tradice soutěže sahá do roku 1924. Jezdci v automobilech i na motocyklech zdolávají trasu o délce 3200 metrů, a to ve dvou kolech. Pokaždé musí řidiči zajet stejný čas, aby dosáhli na vítězství.

Hasiči vyjížděli v Kladně do sídliště i se žebříkem.
FOTO: Hasiči vyjížděli v Kladně do sídliště i se žebříkem

„Trasa soutěže má šest pravých a šest levých zatáček, takže si tam jezdci užijí. Závodu se účastní stroje vyrobené před více než třiceti lety. Divácký úspěch ale slaví především auta a motorky staršího data výroby," řekl Václav Bečvář z Orion klubu Slaný.

„Velkou vzácností a historickým skvostem přehlídky byla letos například modrá bugatka z roku 1931 po bývalém závodníku Šilhovi. Řídil ji jeho vnuk," dodal pořadatel.

Sám Václav Bečvář jel mimo soutěž na motorce značky Orion z roku 1924, vyrobené ve Slaném. Jednalo se o ukázkovou jízdu celkem šesti motocyklů stejné značky. Společně se synem dále soutěžili na motocyklu B.S.A. z roku 1968. Za řidítky jezdec klečí a spolujezdec na sajdkáře leží.

Václav Bečvář je roky nadšeným sběratelem veteránů a hlavním iniciátorem obnovení tohoto legendárního závodu.

„Původně to byla jízda pro zábavu, nyní je organizace akce stále náročnější. Pomáhají s ní většinou rodinní příslušníci a kamarádi členů klubu, kterým tímto náleží moje velké poděkování," dodal.

Devětadvacátý ročník Jízdy veteránů do vrchu Knovíz.
OBRAZEM: Jízdě do vrchu vévodila letos bugatka

U zrodu jízdy do vrchu stál kdysi právě v roce 1924 slánský továrník Vilém Michl se svými motocykly Orion. Průmyslník závod tehdy uspořádal především jako prezentaci svých výrobků.

Obnovitel tradice, Václav Bečvář, pochází ze Slaného. Historická vozidla  představí o prázdninách ve svém muzeu v Hobšovicích. Otevřeno je každý čtvrtek od 8 do 18 hodin.