Podle serveru, který cituje znalce Jiřího Hanzlíka, mohl řidič nehodě zabránit, a to sešlápnutím brzdy, zatažením ruční brzdy nebo zmáčknutím nouzového červeného tlačítka, což by okamžitě zastavilo motor a rozsvítilo výstražná světla. Žádnou z brzd však Karel B. nepoužil a sám při výslechu přiznal, že o červeném tlačítku nevěděl.
Podle odborníků nehodu mohla způsobit aktivace tzv. systému „kick down“, kdy řidič omylem prudce sešlápl plyn a myslel si, že se zasekl. Za nehodou mohla být i nevhodná obuv, řídit měl pouze v pantoflích.
K tragické nehodě došlo letos 9. června. Řidič kladenského autobusu najel tehdy v plné rychlosti přímo do zastávky na autobusovém nádraží, kde stály děti, které smetl. Sedmiletý prvňáček dojíždějící do slánské základní školy z Ledců, náraz autobusu nepřežil. Desítky minut trvající oživovací pokusy byly marné. Dítě utrpělo vážná mnohočetná poranění neslučitelná se životem.
Osmapadesátiletému řidiči bylo sděleno obvinění z trestného činu usmrcení z nedbalosti, za což mu hrozí pobyt za mřížemi v délce trvání od jednoho roku do šesti let.