Podle serveru, který cituje znalce Jiřího Hanzlíka, mohl řidič nehodě zabránit, a to sešlápnutím brzdy, zatažením ruční brzdy nebo zmáčknutím nouzového červeného tlačítka, což by okamžitě zastavilo motor a rozsvítilo výstražná světla. Žádnou z brzd však Karel B.  nepoužil a sám při výslechu přiznal, že o červeném tlačítku nevěděl.

Podle odborníků nehodu mohla způsobit aktivace tzv. systému „kick down“, kdy řidič omylem prudce sešlápl plyn a myslel si, že se zasekl. Za nehodou mohla být i nevhodná obuv, řídit měl pouze v pantoflích. 

Advokát Karla B. Emanuel Mašín potvrdil, že poškozené rodině poslali omluvný dopis. V něm zmiňuje, že za čtyřicet let, kdy profesionálně řídí, najezdil přes milion kilometrů a nikomu neublížil. Měl také tvrdit, že opravdu věřil v poruchu autobusu, v důsledku které se vozidlo stalo neovladatelným. Nyní prý už ví, že selhal sám a rodině nabízí finanční satisfakci.
 

K tragické nehodě došlo letos 9. června. Řidič kladenského autobusu najel tehdy v plné rychlosti přímo do zastávky na autobusovém nádraží, kde stály děti, které smetl. Sedmiletý prvňáček dojíždějící do slánské základní školy z Ledců, náraz autobusu nepřežil. Desítky minut trvající oživovací pokusy byly marné. Dítě utrpělo vážná mnohočetná poranění neslučitelná se životem.

Osmapadesátiletému řidiči bylo sděleno obvinění z trestného činu usmrcení z nedbalosti, za což mu hrozí pobyt za mřížemi v délce trvání od jednoho roku do šesti let.