Šestnáct osob, tedy o osm lidí méně, zemřelo v loňském roce při dopravních nehodách, které se staly na silnicích v regionu. Policisté také vyšetřovali oproti loňsku o 940 bouraček méně.

Statistiky, jež si vede policie, ale možná ovlivnila novela silničního zákona, která začala platit od 1. ledna 2009. Podle ní se nemusejí policistům nahlásit nehody, při nichž škoda nepřekročila 100 tisíc korun.

Tuto možnost připustila i mluvčí kladenské policie Jana Šteinerová. ,,Určitě to může být jeden z důvodů. Nejčastější příčinou dopravních nehod na Kladensku byl nesprávný způsob jízdy. Řidiči kvůli tomu havarovali v 648 případech,“ sdělila Šteinerová.

Dalšími nejčastějšími důvody havárií byly vysoká rychlost a nedání přednosti v jízdě. Přestože se nehod možná stalo mnohem více než uvádějí policejní statistiky, počet mrtvých na silnicích klesl. Od roku 2006 zemřelo na silnicích nejméně lidí. Do cíle bohužel nedojelo šestnáct lidí.

Podle policistů je v regionu několik velmi nebezpečných úseků. Za nejhorší místo považují rychlostní silnici 1/7 v úsecích mezi Lotouší a Třebízí a u Knovíze. ,,Tato silnice se táhne napříč celým regionem a v některých místech se stávají nehody opravdu často,“ vysvětlila mluvčí kladenské policie. Za další kritická místa v regionu policisté považují silnici mezi Kladnem a Buštěhradem a úsek komunikace 1/16 nedaleko Blahotic na Slánsku.

Kromě počtu bouraček a mrtvých klesly i další ukazatele – například počet lehce (350 osob) a těžce (85 osob) zraněných. Havarovalo také mnohem méně řidičů, kteří usedli za volant pod vlivem alkoholu. V roce 2007 jich bylo 140, o rok později 130 a vloni ,,jen“ 91.

Není vyloučeno, že za výrazné snížení této bilance mohou pravidelné kontroly, jimž se policisté věnovali. ,,V loňském roce se uskutečnilo několik rozsáhlých akcí, při nichž jsme se zameřili na alkohol. Samozřejmě budou pokračovat i letos,“ upozornila na závěr mluvčí kladenské policie.