Hošek dobyl své 35. vítězství v ME a vzhledem k tomu, že letos oslavil už čtyřiašedesáté narozeniny, je zřejmě světovým rekordmanem. Naposledy triumfoval předloni ve Francii. „Je jasné, že vítězství mě hřeje. Chtěl jsem ještě ukázat, že na to mám. Hlavně mě štvalo, že jsem před Lučencem byl celkově až desátý, to se mi od roku osmdesát sedm, kdy jsem se do Evropy vrátil, ještě nestalo. Takže jsem si triumf užil,“ nezastíral veterán.

Na nevyzpytatelné slovenské trati plné jílu, který buď práší nebo je po kropení i pouhým krokem neschůdný, nezačal nijak extrémně rychlým tréninkovým časem (6. místo). V první rozjížďce pak obsadil třetí místo za Švábenským a Holanďanem Van Rosmalenem.

Jenže pak vyměnil pneumatiky a karta se otočila. Vyhrál dvě zbylé rozjížďky a na start finále šel první. „Výměna gum byla dost podstatná. Ve finále jsem odjel první, jenže za mnou přišel karambol a start se opakoval. Naštěstí jsem ho znovu zvládl a v závěru odolal i tlaku Turka,“ popsal Hošek svůj pětatřicátý triumf v závodě ME.

Na Slovensko jezdí pětatřicet let, diváci mu i protoaplaudovali. Protivníci však ne všichni, i když byza takový výkon asi mohli. „To víte, někoho mrzí ztracené body. Já na tohle ale nehraju. Jsme přece soupeři,“ usmál se po desítky let jeden z nejlepších kladenských sportovců.

Že někteří nesou právě mušketýři, dokázal i pěstní soubojAlberse sEngelem v depu. Holanďana už prostě Němcovy ne moc sportovní praktiky naštvaly a vše řešil dvěma ranami.

Také Štětina odjížděl ze Slovenska docela spokojený, ale přiznal, že mohlo být i lépe. Vždyť vyhrál druhou rozjížďku a ve třetí odjel také v čele. Kdyby jízdu takhle dokončil, mohl být na startu finále vedle Hoška na druhé pozici.

„Bohužel, o tuhle výhodu jsem přišel. Udělal jsem chybu, ovšem za tu podle mého mohli pořadatelé svým nesmyslným kropením trati. Buď to nedělali vůbec, nebo moc. V mém případě byla trať suchá, ale za nepřehlednou zatáčkou stála obrovská louže. Do ní jsem vletěl, do mě pak auta Keřky, Turka a Alberse,“ popsal kritickou situaci závodu Jaromír Štětina.

Na start finále musel až šestý, pozici pak o jedno pořadí vylepšil. „Na víc jsem neměl, přede mnou jeli samí rychlíci,“ usmál se, ovšem nejrychlejší čas finále na jedno kolo patřil přesto jemu.

Pořadí 6. závodu ME (Lučenec, SK): 1. Hošek (Mediasport Czech Nat. Team, Audi A8), 2. Turek (Czech National Team, BMW), 3. van Rosmalen (NL, Glenn van Rosmalen, Ford GiS) … 5. Jaromír Štětina (Czech National Team, Audi).

Celkově: 1. Bartoš 85 bodů, 2. van Rosmalen (NL) 82, 3. Turek 74 … 6. Hošek 51 … 9. Štětina 42.