Také zde si diváci přijdou na své. Mohou se těšit na ukázky dovednosti řidičů nákladních vozidel jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií. V závodech budou k vidění speciálně upravené vozy různých značek.

Závodníci mají vždy za úkol projet vyznačenou sekci bez dotyku označených branek a navíc v daném časovém rozhraní. Často jsou závodní vozy opravdu na hraně a ne zřídka dochází k jejich převrácení. To je také jedním z důvodů proč být u toho, byť jako divák.

Na startu nové sezony diváci uvidí nejenom stálé „trialisty", ale i všechny loňské mistry ČR a mnoho nováčků, kteří si stihli koupit již hotové auto, a nebo si postavili nové.

Mistrovství ČR v Truck Trialu se skládá letos z pěti závodů, z nichž ten další se pojede v Kunštátu na okrese Blansko. Veškeré termíny závodů, novinky, loňské výsledky a fotogalerie je možno také najít na stránkách www.trucktrial. cz.

A a co vlastně Truck Trial je? Především je to sport, který je o jezdeckém umění, o tom jak překonat zdánlivě nepřekonatelné. Na všech závodech se projíždí abnormálně těžkým terénem, někdy i uměle vytvořeným. Není to o tom pouze zdolat prudký svah, je to o tom se v tomto terénu orientovat a projet stanovenou sekci a umístěné branky i za cenu, že nevíte, zda zákony o zemské přitažlivosti budou platit, nebo jej posunete o něco dál. Pokud to nevyjde, poperete se s těmito zákony příště znovu.

Otázku, zda se v sekci, kde je plno bahna i vody „utopí", nebo úspěšně projedou, si většinou závodníci pokládají až po závodě. Pro toho, kdo projede, je to otázka zcela jasná, pro toho, kdo neprojede, je to výzva, jak náročné úseky pokořit příště. Protože hranice, o které si člověk myslí, že je nepřekonatelná, je ve skutečnosti mnohem, mnohem dál. Nic pro slabé nátury. Je to sport pro opravdu silné jedince.

Soutěž probíhá v sedmi kategoriích, tak si je připomeňme:

S1 – MB Unimog, Tatra 805
S2 – MB Unimog, IFA W50, Avia, Praga, Viza ROSS
S3 – Tatra 138, Praga V3S, Liaz, Viza ROSS
S4 – Tatra 813 a 815 6x6, Ural
S5 – Tatra 813 8x8

P1 a P2 kategorie malých a velkých unikátních prototypů, kdy každý z vozů je originál.