Ani jeden z kladenských závodníků nebyl s vystoupením poblíž Berlína spokojen. Hoška rozladila nejprve páteční noční ´pařba´ litevských fandů poblíž jeho karavanu, na kterou částečně svaloval vinu za mizerný start do první rozjížďky. „Jinak si nedovedu vysvětlit, že světla svítí a já teprve řadím,“ mračil se. Tvář mu nerozjasnily ani kvalifikační jízdy, po nichž sotva doklopýtal do finále. „Když sečtu start v první jízdě a silnou konkurenci mojí skupiny, mohu být rád, že jsem se do finále dostal. Ale ze třetí řady a odsud se na medaile neútočí.


To Štětina naopak dlouho atakoval finálový start z první řady, jenže v poslední rozjížďce ho zbytečně dotírající Němec Stubbe trefil a byl z toho start z páté pozice. Tu také v úvodu finále držel před Hoškem (hájil před ním také 4. místo v celkové klasifikaci ME), jenže ve čtvrtém kole přišla závada diferenciálu a krutý propad na chvost startovního pole. “Součástka za korunu, to je k vzteku. Mohl to zapříčinit předešlý náraz Stubbeho, ale to nikdo nedokáže,“ mávl naštvaně rukou po druhém zbytečně ztraceném závodě ME v kuse. „Zase máme ve stáji nějakého šotka. Závod jsem chtěl alespoň dokroužit, ale v poslední zatáčce se mi utrhla volantová tyč,“ dodal zklamaně.


Ani Hošek po finále nejásal. Sice se po Štětinově zpomalení usadil na šesté pozici, dokonce útočil na pátého Němce Behringera, ale toho už nedostal. „Vzhledem mému postavení na startu a problémům s alternátorem zaplaťpánbůh za šesté místo, ale spokojenost by panovala s vyšší příčkou. Na druhou stranu jde o mistrovství Evropy, nikdo se tady zadarmo nedá,“ uzavřel.


Pořadí: 1. Kalvoda, 2. Engel (D), 3. Bartoš … 7. Hošek … 10. Štětina.


Celkově: 1. Engel 68, 2. Bartoš 57, 3. Stubbe 52, 4. Kalvoda 47, 5. Hošek 43, 6. Štětina 42.


Další závod ME následuje hned o nadcházejícím víkendu a bude vůbec nejsledovanější v celé sezoně – Nová Paka. Na startu divize do 4000 ccm by v upravované Štikovské rokli mělo být rekordních téměř čtyřicet aut, Kladeňáky tedy čekají perfektní závody.