O co šlo? Po čtvrté z pěti etap neprošel kamion Iveco technickou kontrolou zástupců Mezinárodní automobilové federace (FIA). Během rutinní prohlídce bylo zjištěno, že rozměr restriktoru neodpovídá předepsaným pravidlům a kamion MM Technology byl vyloučen.

Posádka rallye dokončila, ale s výsledkem kontroly nesouhlasí, protože stejný komponent bez jakékoliv změny specifikací byl kontrolován už během Dakaru a nebyl s ním žádný problém.  

Úřadující mistr světa v rallye Kalle Rovanperä z Finska testoval na trati Rallye Pačejov na Strakonicku.
Rychlá auta se do Česka vrátí. Fanoušci zažijí Středoevropskou rallye i za rok

„S výsledkem kontroly samozřejmě nesouhlasíme, a tak jsme podali odvolání. Pro nás je závod vyhraný a teď budeme čekat na rozhodnutí nezávislého arbitra, aby výsledek potvrdil. To však může trvat několik měsíců,“ sdělil v tiskové zprávě Martin Macík, který v letošní Rallye Dakar obsadil druhé místo.  

„Z výsledku máme radost a už se těšíme na Dakar, kam pojedeme se stejným nastavením kamionu, protože to odvedlo v Maroku skvělou práci,“ pokračoval. „Děkujeme organizátorům za skvělý závod, mechanikům, kteří Čendu perfektně připravili i fanouškům za podporu, kterou si vždycky vezeme s sebou.“

Čenda přeskakoval přes duny

Na trati si Čenda počínal suverénně. Než se posádky vydaly do první etapy, absolvovaly téměř 300 kilometrů dlouhý přejezd přes hory, při kterém vystoupali až do nadmořské výšky přes 1700 metrů.

Když sjeli níž, tak posádka a pneumatiky v pouštním terénu trpěly vysokými teplotami. „Vedro má samozřejmě na všechno vliv, čím déle jste na trase, tím víc se zahříváme my i technika. Ale to je pro všechny stejné,“ poznamenal palubní mechanik Švanda.

Jan Kvěch při Memoriálu Luboše Tomíčka.
Byla to šlupka, řekl o havárii Kvěch. Kůstky v ruce už lékaři plošináři srovnali

V dalšímu průběhu se jelo přes kamení, dunová pole a úseky s velbloudí trávou. „Duny byly nádherné, i když zrádné. Museli jsme hledat cestu přes vrcholky dun, abychom nezapadli, takže po pianko začátku jsme na to šlápli a prostě je přeskakovali,“ líčil Macík s tím, že se dřina vyplatila, protože odměnou bylo posádce v oranžovému kamionu další vítězství, i když zatím nepotvrzené. Čtvrtý v Maroku dojel Tomáš Vrátný.

Před odjezdem techniky do Saudské Arábie pak budou mít v sobotu 25. listopadu při tradičním setkání na náměstí v Sedlčanech fanoušci šanci osobně popřát štěstí celému týmu MM Technology.

Prokop dojel v Maroku šestý

Na startu Marocké rallye byla s novou evolucí Fordu i posádka Martin Prokop-Viktor Chytka. Pilot byl spokojený s umístěním, a to navzdory tomu, že poslední den se mu nevyhnuly problémy. Závěrečné dvě etapy označil jezdec týmu Orlen Benzina jako brutální.

„Bohužel jsme se nevyvarovali velké chyby a o skálu prorazili dvě kola naráz,“ vyprávěl ve videu na fcb. „Měli jsme problémy s hydraulickou pumpou. Auto nešlo zvednout, a tak jsme museli vykopat díru. Škoda, ztratili jsme dost času a pěkně se při tom zapotili. Jinak se příprava povedla. Je vidět, že když Shrek jede, tak je to fajn. Je znát, že jsme zrychlili.“

Z vítězství se radoval Jazíd Rádžhí za Saúdské Arábie.