Už roky veliká naděje českých levých zatáček má ve dvaceti letech stále vše před sebou. Sál slánského divadla, kde se vyhlášení ve středu konalo, pobavil i plánem, jak se dostat do nejužší světové špičky. „Musím být víc vyhráblý," usmál se mladík v narážce na to, že nejlepší plochodrážníci světa musí v míře riskování jít leckdy hodně přes hranu.

Vy plochodrážníci jste ostří chlapíci, zranění musíte kvůli riskování překonat hodně, ale při vyhlášení měl ruku v sádře váš táta. Co se stalo?
Táta si zlomil klíční kost. Roztlačoval motorku na ledovém oválu, upadl a zlomil si ji. Klíční kost praská snad při každém sportu, je dost slabá. Mně se to stalo dvakrát během jediné sezony na obou rukách, ale žádné potíže necítím, ani při změně počasí. Pan Pustějovský mi udělal obě operace skvěle.

Opět pojedete polskou ligu. Sice druhou, ale i ta má skvělou kvalitu. Proč jste se rozhodl pro Hnězdno?
Oni loni měli nějaké problémy a nemohli jet, ale dali všechno do kupy, tak jsem se dohodl s nimi. Z Polska jsem měl víc nabídek, to potěší, ale Hnězdno se mi líbilo nejvíc. Fanoušci spoléhají, že budu lídrem. Pokusím se jim důvěru splatit.

Jaký je aktuální program Edy Krčmáře, jezdit se moc nedá…
Ale je potřeba nabrat kondice. A letos se opravdu snažím, dávám do toho hodně.

Velkou změnou pro tým je, že berete poprvé svého mechanika. Dosud ho dělal táta, proč končí?
Táta mi po sezoně řekl, že už toho má dost. Že se mnou dál bude jezdit, ale mechanika že už musím mít. Chápu ho. Představte si, že jel třeba dva tisíce kilometrů na závody, já ho vystřídat nemohl, protože před závodem musím spát. Po příjezdu šel hned připravovat motorky, skončil závod a pak rychle naložit a jedete na další závod. Hlavně víkendy byly někdy fakt náročné.

Uvolní ruce mechanik i vám?
Určitě, protože i já musel připravovat motorky, umývat, udržovat. Jsem takový, že potřebuji mít všechno stoprocentní. Teď se mohu víc věnovat nabírání fyzičky i během sezony. Je pravda, že sponzorů je málo, ale v tomhle případě věřím, že investice do mechanika je krok správným směrem.

V české extralize zůstáváte v barvách Slaného?
Ano, hlavně kvůli našemu manažerovi Milanu Machovi. Řekl, že když skončím já, skončí také on. To nechci, s Milanem má naše rodina výborné vztahy. Doufám, že tady spolu vydržíme co nejdéle.

Co plány pro sezonu?
Byl jsem druhý na mistrovství Evropy a to bych chtěl obhájit, nebo i vylepšit. Ten závod jsem měl vyhraný, v poslední jízdě jsem vedl dvě kola, ale pak jsem si to zkazil školáckou chybou. Polák Smektala mě podjel, přitom měl v závodě asi dva body. Mrzí to ještě teď, takže o motivaci mám postaráno.

A co postup mezi elitní jezdce v Grand Prix, je to sen?
Je, ale dostat se tam je fakt těžké. Musíte projít čtyřmi nebo pěti kvalifikacemi, z té poslední se dostanou do elity jen tři nejlepší. Mně letos chyběl jediný bod, abych se dostal na pozici Vency Milíka, který jel všechny závody.

Milík také zůstává českou jedničkou. Jak těžké bude ho sesadit?
Je to další plán do nové sezony, jenže Venca mi to dělá těžší a těžší. Přesto věřím, že ho dotáhnu.