Macík přitom odstartoval do maratonské etapy skvěle. Od začátku nasadil parádní tempo a ukazoval ostatním záda. „Od začátku to bylo perfektně, jeli jsme, krásně jsme doháněli jednoho, sekali jsme mladého van den Brinka, pak už jsme doháněli Kasterena. S ním jsme se honili ve velkých dunách. Jednou udělal chybu on, jednou já, tak jsme se dojížděli. Bylo to vtipné, dobré, bavilo nás to,“ pochvaloval si zprvu sedlčanský pilot.

Martinovi Macíkovi se s kamionem Čendou na Dakaru daří
Macík si v dunách doletěl pro třetí místo, zažil smyk i velbloudy

Problémy ale přišly přibližně v polovině sobotní etapy, kdy Macík musel nuceně zabrzdit a řešit první potíže. „Přišla první zastávka, kdy se uvolnil vlnovec na potrubí. Nevíme proč. Asi spona špatně dopnutá, nebo něco. Ale nic extra. Opravili jsme jeli a pokračovali dál za pět minut,“ komentoval 33letý rodák z Benešova. Minimální ztrátu ještě bral v potaz.

Horší pocity nastaly osmdesát kilometrů před cílem, kdy povolil materiál na držení vlevo vepředu kabinu. „Prostě praskl kov ve spojení. Teď ho musí kluci vyměnit, snad to zvládnou. Vůbec nevíme, proč se to stalo,“ nechápal Macík. Následně totiž musel jet podle jeho vlastních slov krokem a tentokrát ztratil víc. Přes deset minut určitě. Na opravu v rámci maratonské etapy ale mají pouze dvě hodiny a navíc bez pomoci servisu. Mechanik David Švanda se tak bude muset hodně činit.

Martin Macík s kamionem Čendou na Rallye Dakar
Macík se blíží k bedně. Po šesté etapě je čtvrtý

Macík a spol. tak po sobotě ztrácejí na Nizozemce van Kasterena přes šestnáct minut, v celkovém pořadí pak 42 na vedoucího Aleše Lopraise. Od třetího místa ho dělí rovných dvacet minut.