O víkendu si diváci vychutnají ukázky dovednosti řidičů nákladních vozidel, jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií. V závodech jsou k vidění i speciálně upravené vozy různých značek. Závodníci mají vždy za úkol projet vyznačenou sekci bez dotyku označených branek a navíc v daném časovém rozhraní. 

Sobota: 7 - 18 hodin
Neděle: 8.45 - 18 hodin

A co vlastně Truck Trial je?  Především je to sport, který je o jezdeckém umění, o tom jak překonat zdánlivě nepřekonatelné. Na všech závodech se projíždí abnormálně těžkým terénem, někdy i uměle vytvořeným. Není to o tom pouze zdolat prudký svah, je to o tom se v tomto terénu orientovat a projet stanovenou sekci a umístěné branky i za cenu, že nevíte, zda zákony o zemské přitažlivosti budou platit, nebo jej posunete o něco dál. Pokud to nevyjde, poperete se s těmito zákony příště znovu.

Otázku, zda se v sekci, kde je plno bahna i vody „utopí", nebo úspěšně projedou, si většinou závodníci pokládají až po závodě. Pro toho, kdo projede, je to otázka zcela jasná, pro toho, kdo neprojede, je to výzva, jak náročné úseky pokořit příště. Protože hranice, o které si člověk myslí, že je nepřekonatelná, je ve skutečnosti mnohem, mnohem dál. Nic pro slabé nátury. Je to sport pro opravdu silné jedince.

Soutěží se v sedmi kategoriích:

S1 – MB Unimog, Tatra 805
S2 – MB Unimog, IFA W50, Avia, Praga, Viza ROSS
S3 – Tatra 138, Praga V3S, Liaz, Viza ROSS
S4 – Tatra 813 a 815 6x6, Ural
S5 – Tatra 813 8x8
P - kategorie malých a velkých unikátních prototypů, kdy každý z vozů je originál.