Konkrétně soutěž Zaměstnavatel roku, jež vychází z metodiky poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers, hodnotí kvalitu péče o zaměstnance. V té souvislosti se automobilka chlubí, že právě to je oblast, na niž klade důraz: od zabezpečení dobrých pracovních podmínek přes nadstandardní mzdy či řadu možností osobního a profesního rozvoje až po ochranu zdraví či garanci rovných podmínek na pracovišti. Kategorie Zaměstnavatel roku nad 5000 zaměstnanců oceňuje významné společnosti, které dokáží i přes svou velikost zachovat příjemné pracovní prostředí a zajistit svým zaměstnancům co nejlepší podmínky pro jejich práci.
Členka představenstva společnosti odpovědná za oblast Lidé a kultura Maren Gräf ve středu připomněla, že firma zaměstnancům nabízí řadu příležitostí k profesnímu rozvoji. „Zejména systematicky pracujeme na naší atraktivitě, abychom jako zaměstnavatel stále více oslovovali mladé talenty a ženy,“ zdůraznila. S tím, že odrazem poměrů ve firmě je vlastně i její pozice: oblast HR neboli „lidských zdrojů“ byla nedávno přejmenována na Lidé a kultura. „Abychom zdůraznili naši strategickou orientaci na zaměstnance,“ vysvětlila Gräf. S dodatkem, že aktuálně získané ocenění představuje motivaci k pokračování v nastoupené cestě.

Vedoucí komunikace podniku Tomáš Kotera ve středu upozornil, že získané ocenění není osamocené. V říjnu Škoda Auto obhájila pozici nejatraktivnějšího zaměstnavatele v České republice v rámci mezinárodního průzkumu Universum, v němž hodnotí atraktivitu zaměstnavatelů posluchači technických univerzit. „Dalším úspěchem je druhá příčka u ekonomicky zaměřených vysokoškoláků a umístění mezi pěti nejžádanějšími zaměstnavateli v oboru informačních technologií. Na začátku letošního roku si Škoda Auto připsala jubilejní desáté vítězství v anketě TOP Zaměstnavatelé, která probíhá mezi studenty domácích vysokých škol,“ připomněl Kotera. S odkazem na pravidelné umístění na první příčce v žebříčku nejlepších zaměstnavatelů Randstand Award či červnovou obhajobu loňského vítězství v žebříčku Czech TOP 100. Nebo setrvalé umístění v čele Nejvýznamnějších firem České republiky, kdy společnost letos získala už čtyřiadvacáté prvenství.
K významným oceněním vedení firmy řadí také nedávný zisk titulu Podnik podporující zdraví. Jeho nejvyšší, třetí stupeň automobilka obdržela již potřetí za sebou za ochranu zdraví personálu nad rámec legislativních požadavků a péči o rozvoj zdravého životního stylu (z automobilky třeba zmizely i koutky pro kuřáky).
Investice do vzdělávání
Firma se ve středu dále pochlubila investicemi do vzdělávání a organizováním akcí zaměřených na rozvoj zejména technických oborů. „Jedná se například o roadshow Škoda iV Day, určenou pro představení nejnovějších technických řešení z oblasti elektromobility mezi vysokoškolskými studenty, nebo účast na projektech, jež motivují žáky základních a středních škol ke studiu technických oborů – jako je Technologická gramotnost a Technologická olympiáda,“ uvedla mluvčí společnosti Kamila Biddle.