,,Jeden z nich je kmenovým vozem linky číslo sedm a využívají ho obě směny, které na trase jezdí. Přední část autobusu je nízkopodlažní a uprostřed se nachází plošina pro vozíčkáře,“ popsal ředitel společnosti ČSAD Kladno Ludomír Landa.

Nové vozy jsou ekologické, poháněné naftou. Mají vyšší filtraci emisí, takže se jich dostane do ovzduší méně.

Přestože většinu dopravců zasáhla v letošním roce naplno ekonomická krize, modernizaci vozového parku to zatím příliš nebrání.

,,Investiční záměry jsme připravovali již v loňském roce, kdy se o krizi zatím moc nevědělo. Obvykle obnovujeme za celý rok zhruba patnáct autobusů. Teď jsme v pololetí a zatím jich máme sedm. Je sice možné, že se obnova vozového parku v druhé polovině roku zpomalí, ale doufáme, že nijak razantně,“ vysvětlil ředitel ČSAD Kladno.

Od začátku roku zaznamenala kladenská dopravní společnost snížení počtu cestujících zhruba o deset procent. Nyní se čeká na to, jestli se situace po prázdninách a na podzim zlepší.

,,V regionu bude nabídka žákovského jízdného zdarma, takže by možná mohlo dojít ke zvýšení počtu těchto cestujících,“ odhadl Ludomír Landa. Cena nových autobusů se pohybuje od 4,5 milionu až do 7 milionů korun, záleží ale na jeho provedení a vybavení. Dopravní společnost ČSAD Kladno má v současné době 170 autobusů a jejich průměrné stáří je 7,7 roku.