„Když jsem v roce 2002 začal přemýšlet, v jakém oboru bych mohl podnikat, přijel ze Slovenska bratranec manželky a ten má firmu na výrobu obuvi. Pořídil jsem si živnost a v říjnu jsem dostal na zkoušku první zakázku pánské obuvi k prodeji. Začal jsem s ní obcházet obchody a zjistil jsem, že tento trh je zcela zahlcený. Navíc muži si na rozdíl od žen boty kupují tak jednou za dva roky a to ještě většinou z donucení. Ale přitom jsem zjistil, že dětem je potřeba obuv měnit téměř každé dva měsíce, a proto jsem se rozhodl jít tímto směrem,“ uvedl podnikatel.

„Navíc jsem se trefil právě do období, kdy seriózní české obchodníky začala drtit nechvalná konkurence z Vietnamu a jiných asijských zemí. Na tržištích tedy dětských bot bylo dost, ale sehnat kvalitní a zdravotně nezávadné, to už byl problém. Proto jsem požádal kamaráda ze Slovenska, aby mi v tomto směru pomohl a poradil. Doporučil mi jednu slovenskou firmu, a botičky jsem od nich začal odebírat. Poté se přidala ještě jedna česká, jež vyrábí bačkůrky a na můj popud teď už i boty kožené,“ popsal počátky svého záměru navrátit tento druh podnikání k rozumné ceně a především kvalitě Karel Podracký.

Poté následoval asi klasický podnikatelský tah, který může znamenat buď velký úspěch, nebo propad, vymyslet značku. „Název Netta vznikl přesmyčkou jména mé dcery a znázorňuje ji obutý čáp. Dohoda s výrobci zněla tak, že jejich zboží značku získá pouze tehdy, když dodají certifikát o zdravotní nezávadnosti a původu výrobku. Zákazníci tak budou mít jistotu, že dostávají jen kvalitní a nezávadné tuzemské nebo slovenské výrobky,“ řekl Podracký.

Vzhledem k tomu, že i on se musí potýkat se značnou konkurencí, rozhodl se jít přímo ke zdroji a po dohodě s vedením kladenské nemocnice, jim v červnu začal dodávat čepičky pro novorozence. „Sehnal jsem místního výrobce a dokonce se mi podařilo dojednat i velikosti pro nedonošence, což je vzácné. Měsíčně teď na porodnici dodávám 110 čepiček. Výrobci je samozřejmě zaplatím, ale sám z celé akce kromě pár plakátů na své výrobky v porodnici nic nemám. Zatím je to tedy velmi čerstvé, ale doufám, že se mi touto cestou u rodičů podaří zvýšit zájem o kvalitní a tuzemské výrobky. Prý už se jich několik po mých botičkách poptávalo,“ doplnil podnikatel s tím, že jen na Kladensku je sedm prodejen, kde jsou k dostání.