Závod působí stále tam, odkud své výrobky posílala do světa někdejší slavná ČKD. Před sto pěti lety vyjela z výrobní haly ve Slaném i první česká lokomotiva. Ani v jedenadvacátém století nezůstávají strojaři z Kladenska pozadu a stojí na světové špici. Testování posledních dvou vyrobených kusů jeřábů pro společnost Rolls Royce vrcholí a co nevidět budou celkem v šesti kamionech dopraveny k zákazníkovi.

Ilustrační foto.
Města i letos investují do zeleně miliony

Pro představu, hmotnost jeřábu převyšuje třicet tun, přičemž jeho nosnost je kolem deseti tun. Výroba jednoho jeřábu trvá zhruba půl roku. Jelikož musí technologie obstát při těžbě ropy z moře v extrémních podmínkách, na upevnění jeřábu je použit speciální mechanismus.

Strojírenský závod se sídlem v jižní části města poskytuje práci 150 lidem, přičemž podle vedení firmy, se podnik brzy rozšíří a zaměstnání zde najde dalších nejméně 50 zájemců.
Vzhledem k tomu, že poptávka po jeřábech pro ropné plošiny začíná být na ústupu, zaměří se nyní firma na výrobu jeřábů pro rybáře.

Strojírenská společnost se sídlem ve Slaném je součástí české korporace, kterou před časem odkoupila od norského vlastníka, přičemž bezmála padesátiprocentní podíl nyní náleží i Rakušanům.

Ilustrační foto.
Ve Středočeském kraji by měl vzniknout Geopark Joachima Barranda