Nejde přitom o dar z protekce. Stejná možnost získat podporu v rámci programu INO:EX se nabízí dalším malým a středním firmám ze středních Čech, které mají v úmyslu své podnikání rozjet, svůj rozvoj našlápnout a dát mu nový impuls.

Firmy s inovativním produktem nebo službou a nadějí uspět i na zahraničních trzích, které mají ve středních Čechách sídlo nebo provozovnu, mohou takto na rozvoj získat statisíce. Konkrétně jako podporu pro inovace produktu až půl milionu korun; na pomoc s tržní expanzí – tedy vlastně na reklamu, ale třeba i na marketingové průzkumy – až 200 tisíc.

Ilustrační foto
Koronavirové škrty ve veřejné dopravě se od října stanou minulostí

Nemusí přitom jít o nové hráče na trhu. Nenačovická společnost začínala před třemi desetiletími tím, že přibližovala tehdy ještě československým zákazníkům biopotraviny, produkty ekologického zemědělství, a představovala jim tehdejší novinky: červenou čočku, cizrnu, kuskus nebo quinou. Dnes provozuje vlastní prodejny a restaurace; má i ekofarmu, biopekárnu – a také velkoobchod i e-shop.

Nastal tak čas pro posun v marketingu v on-line prostředí – a právě to usnadnil program Středočeského inovačního centra. Otevřel cestu ke spolupráci s foodblogerem (a vystudovaným lékařem) Martinem Kucielem, který je známý jako „pan Cuketka“.

Ilustrační foto.
Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Výsledkem se stala série 32 profesionálních videoreceptů, které představují vybrané Country Life suroviny – a zejména jejich chutné využití ve zdravých pokrmech. A s využitím těchto nahrávek firma nešetří. Uplatňuje je nejen na svém webu, sociálních sítích či YouTube, ale dokáže jimi okořenit i tištěné materiály, jež s nimi propojuje.

Helena Míšková, která je ve firmě manažerkou marketingu, si to pochvaluje. „V on-line prostředí je velký prostor pro oslovení nových zákazníků. Díky podpoře inovačního centra jsme vytvořili dlouhodobý projekt, kterým postupně představujeme naše produkty – a současně držíme krok s konkurencí,“ vysvětlila, co se podařilo. Přičemž z vlastní zkušenosti dodává, že dotace od inovačního centra lze jen doporučit. „Minimální administrativní zátěž, lidský přístup, možnost podpory a konzultace během čerpání financí,“ shrnula, co jí vyhovovalo.

Peníze. Ilustrační foto.
Za nejdražší středočeskou pacientku pojišťovna loni zaplatila 54 miliony korun

Příspěvky z krajského programu INO:EX jsou stále k mání. Vyčleněno je na ně celkem 12,6 milionu korun – a žádat o podporu mohou firmy až do února, pokud se připravené peníze nevyčerpají dřív. Středočeské inovační centrum zároveň může doporučit spolupráci s odborníky; ať už jde o marketingové experty, nebo produktové designéry.