Lego Group v roce 2018 vzdorovala trendům v odvětví hraček a na všech hlavních trzích zvýšila svůj tržní podíl. Výnosy vzrostly o 4 procenta na 36,4 miliardy dánských korun. O 4 procenta vzrostl také provozní zisk. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou společnost v těchto dnech oficiálně vydala.

„Pro rok 2018 jsme si stanovili jeden cíl: stabilizovat naše podnikání. Jsme rádi, že jsme tento cíl splnili a že jsme dosáhli mírného růstu tržeb i zisku. Naše výsledky nám dělají obzvláštní radost s ohledem na náročnou situaci, v níž se odvětví hraček nachází. „Rádi bychom poděkovali našim talentovaným kolegům, kteří vynikajícím způsobem splnili plány během klíčového období svátků,“ uvedl generální ředitel Lego Group Niels B. Christiansen.

Výrobní závod v Kladně zahájil svůj provoz v roce 2000. V kladenské továrně zaměstnanci stavebnice kompletují, dekorují a balí. Kladenští pracovníci Lega patří k těm nejšikovnějším. Vloni tak o sobě dali vědět světu například tím, že sestavili funkční repliku Bugatti Chiron v životní velikosti.

Postavení vozu z kostiček Lega trvalo zaměstnancům společnosti deset měsíců. Základem auta je ocelová konstrukce. Kola dodala společnost Bugatti. Zbytek je ze stavebnice, včetně motůrků, které auto pohánějí. Těch je více než dva tisíce kusů. Vozidlo je díky tomu schopné samostatného pohybu a vyvine rychlost až 30 kilometrů v hodině. Mimořádně náročného úkolu se zhostili na zakázku z Dánska tři hlavní muži projektu: projektový manažer Lukáš Horák, designér Lubor Zelinka a konstruktér Jakub Mašek.