V první fázi výstavby dosáhne hala v Panattoni Parku Prague Airport II rozlohy 25 tisíc metrů čtverečních – tahle cifra by se však časem mohla zvýšit o dalších dvacet tisíc. „Pokud se budoucí uživatel rozhodne pro expanzi, industriální prostory se mohou rozšířit až na 45 tisíc metrů čtverečních,“ připomněl Dušek. S tím, že by se ani nemuselo jednat o nijak vzdálenou budoucnost. Developer zaručuje, že pro zahájení provozu bude první část k dispozici v březnu – a s případným rozšiřováním by se mohlo začít již pět měsíců po podpisu smlouvy s klientem.
Aktuální projekt vzniká v rámci takzvané spekulativní výstavby, jak se označuje budování skladů a průmyslových hal (ale i administrativních prostor) bez předem zajištěných nájemců. Takový postup je potvrzením, že se ekonomice daří a developeři věří v další pozitivní vývoj; v době krize by šlo o příliš velké riziko spojené s tím, že by se jen obtížně dalo odhadovat, jak dlouho zůstane objekt neobsazený. „V současnosti jsme svědky toho, že již během dokončování výstavby jsme velmi blízko k podpisu smlouvy s novým nájemcem,“ připomněl generální ředitel Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko Pavel Sovička.
Zatímco leckde se budování skladových hal nesetkává se rovna příznivým přijetím ze strany veřejnosti, v souvislosti s výstavbou v lokalitě industriálního parku v blízkosti pražského letiště nedaleko Pavlova (od obce ovšem odděleného dálnicí D6), Deník nezaznamenal vážnější rozruch. Jistě svou roli sehrálo také loňské vybudování obchvatu Pavlova a kruhového objezdu developerem, stejně jako jeho viditelnost při dalších akcích – třeba při pořádání běžeckého závodu z Dobrovíze na Praze-západ (kde developer v rámci předchozího působení vytvořil průmyslovou zónu Panattoni Park Prague Airport I) do Pavlova.
I když aktivity „za dálnicí“ pro životní prostředí v oblasti Pavlova neznamenají vážnější dopad, Panattoni Europe se chlubí tím, že vznikající hala má nejen nabízet špičkové prostory a splňovat nejpřísnější logistické požadavky, ale důraz zdaleka nebyl kladen jen na technickou stránku věci a to, co ocení budoucí uživatelé: budova bude také splňovat mezinárodní certifikaci z hlediska udržitelného rozvoje (BREEAM) na úrovni Very Good. „Zelené budovy s minimálním dopadem na životní prostředí jsou trendem, protože šetří nejen přírodu, ale také náklady investora,“ poznamenala obchodní ředitelka Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko Klára Sobotková. Developer se přitom nezaměřuje jen na samotnou průmyslovou budovu. V její blízkosti budou k dispozici také parkovací stání pro kamiony.