Až 750 milionů korun chce Škoda Auto investovat během příštích 3 let do Mladé Boleslavi a jejího okolí. „Škoda se v uplynulých letech úspěšně rozvíjela. Závod v Mladé Boleslavi, do kterého jsme od roku 2012 investovali téměř 2 miliardy eur, patří v současnosti k největším závodům na výrobu automobilů v Evropě,“ řekl předseda představenstva Bernhard Maier. Podle jeho slov je přáním automobilky, aby se na tomto úspěchu podíleli i občané.

Na dnešní tiskové konferenci prohlásil předseda vlády v demisi Andrej Babiš, že automobilka Škoda, jakožto jedna z nejvýznamnějších firem v rámci české ekonomiky, příkladně přistupuje k městům, obcím a okolním regionům, ve kterých má své výrobní závody.

„Vláda České republiky oceňuje plánované investice Škoda Auto v regionu a je připravena se na nich společně se středočeským krajem, městy Mladá Boleslav, Kosmonosy a dalšími obcemi také konkrétně podílet prostřednictvím prioritních strategických investic směřujících do klíčové dopravní infrastruktury, kapacit pro bydlení, zdravotnictví, sociální péče a volnočasových aktivit,“ řekl dále. Podle premiérových slov je nutné, aby byl region připraven na další nárůst počtu pracovníků.

V ulici Jana Palacha se v současnosti koná první etapa rekonstrukcí. Ty si vyžádaly úplnou uzavírku celé ulice. Výsledkem by měla být celková rekonstrukce povrchu a inženýrských sítí.
Boleslav se mění ve staveniště. Řada uzavírek komplikuje provoz ve městě

Andrej Babiš také uvedl, že se projednávalo 11 konkrétních investic do dopravní infrastruktury, mezi které patří například nová železniční trať, dále rekonstrukce hlavního vlakového nádraží nebo rozšíření třídy Václava Klementa a důležitých silničních tahů a spojek s dálnicí D10. „Jedná se o celkovou investici ve výši 8,6 miliardy korun. Tady ale musíme prověřit, zda je reálné všechny tyto stavby zrealizovat, aby bylo možné je zahrnout do rozpočtu na další roky. Nerad bych, aby tam pak ty peníze zůstaly zbytečně ležet, pokud by se stavby nerealizovaly,“ řekl premiér.

„Chceme ve městě a okolí intenzivně a trvale investovat, abychom výrazně zlepšili infrastrukturu města a regionu. Je jasné, že tak velký záměr lze realizovat pouze tehdy, pokud všichni zúčastnění budou táhnout za jeden provaz,“ poukázal následně Maier na nutnou součinnost vedení Středočeského kraje a také samotných měst Mladá Boleslav a Kosmonosy, což také jak Jaroslava Pokorná Jermanová, hejtmanka Středočeského kraje, stejně tak Raduan Nwelati primátor Mladé Boleslav a Jiří Müller starosta Kosmonos potvrdili. Do společného fondu pro rozvoj regionu tak budou vkládat své prostředky jak automobilka, tak vláda a kraj a současně města v regionu. „Chceme, aby se náš region rozvíjel stejně rychle a úspěšně, Škoda Auto,“ dodal Maier, a současně potvrdil, že do roku 2020 hodlá automobilka investovat dvě miliardy eur do elektromobility a digitalizace svého prostředí a svých výrobků.

V minulosti byl Klášter známý, vedle stejnojmenného piva, také dřevosochařskou soutěží. Té už je ale konec.
Klášter už nesochá. Řeší, co s chátrajícími sochami

Člen představenstva Škoda Auto za personalistiku Bohdan Wojnar ještě doplnil, že automobilka chce, aby se okolí Mladé Boleslavi stalo jedním z nejatraktivnějších míst k životu v České republice. „Naším cílem je také, aby se obyvatelé Boleslavi a okolí cítili dobře a rádi zde pracovali, bydleli a žili. Proto je důležité zvýšit kvalitu veřejného prostoru a na to se plánované investice zaměřují.“

Velmi pravděpodobně se tak automobilka chystá vytvořit co nejpřijatelnější podmínky pro případné budoucí zavedení vícesměnných provozů ve svých továrnách. „Chceme se všemi zúčastněnými pokračovat v rozhovorech o budoucím směřování firmy. V případě potenciálního dalšího rozšíření kapacit v závodě v Mladé Boleslavi je třeba opětovně prověřit i investice do infrastruktury,“ zdůraznil šéf automobilky Bernhard Maier.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
Platy ve Škodovce porostou o dvacet procent