Hasiči, kteří se k nehodě sjeli ze středních Čech i z pražského Chodova, museli pochytat drůbež, která utekla z poškozených přepravek; odhadem tisícovka kusů při nehodě uhynula. Samotné vyprošťovací práce pak začaly v sedm hodin. V té chvíli byla dálnice na necelou hodinu kompletně uzavřena (do té doby zůstávala průjezdná alespoň levým pruhem).

Třebaže místo nehody bylo možno objet po Pražském okruhu, následkem havárie se stal i kolaps na D1. Před místem nehody se vytvořila dlouhá kolona, zasahující až přímo do hlavního města: před třetí kilometr. 

Zprůjezdnit alespoň jedním pruhem se dálnici podařilo před osmou hodinou, kdy byl havarovaný přívěs odstaven do pravého pruhu (ve kterém samotný nákladní vůz zůstal stát na kolech); záhy pak následovalo i otevření druhého ze tří pruhů. Událost zpomalila i provoz na příjezdu do metropole, a to z „tradičního“ důvodu: řidiči přibrzdili, aby mohli sledovat, co se v protisměru odehrává.

Okolnosti nehody včetně určení její příčiny zůstávají v šetření policie. Prvotní poznatky napovídají, že se problém nevyskytl na vozovce, ale spíš v kabině. Zdá se, že se šofér zřejmě buď nedostatečně věnoval řízení, nebo prudce zareagoval poté, co ho na okamžik přemohl mikrospánek. Z nehody vyvázl bez zranění; k úrazu nepřišel ani nikdo další.

Další ranní problém v podobě neplánovaného omezení pak číhal řidiče jedoucí směrem na Brno na 28. dálničním kilometru – za mostem přes Sázavu. Tentokrát to nebylo kvůli nehodě, ale i tak šlo o událost, která rovněž zaměstnala středočeské hasiče: poblíž obce Hvězdonice na Benešovsku hořelo auto. Místo zůstalo průjezdné pouze levým pruhem.

Celníci v krabičkách označených ukrajinskou tabákovou nálepkou napočítali téměř 166 tisíc. České kolky ale chyběly.
Prázdná dodávka byla ve skutečnosti napěchovaná cigaretami
Ilustrační foto.
Kraj nově chystá opravy pěti úseků silnic druhých tříd