V pondělí středočeští radní rozhodli, že v koridoru, kudy by trať měla vést, bude platit stavební uzávěra. Radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler (ANO) nicméně naznačil, že by se nemělo jednat o nijak drastická omezení.

„Vzhledem k předpokládanému technickému řešení stavby bylo možno stanovit režim stavební uzávěry tak, aby omezení nebo zákaz stavební činnosti postihoval vlastníky pozemků jen v nezbytně nutné míře a rozsahu,“ konstatoval.

Stavební uzávěra na pomezí hlavního města, Prahy-západ a Prahy východ se táhne v pásu o šířce 100 m na území obcí Průhonice a Čestlice. Zprvu je trasa vedena souběžně s dálnicí D1, pak prochází čestlickou obchodní a zábavní zónou – a ulicí Obchodní se vrací zpět k dálnici. Končí v blízkosti jejího exitu 8, kde by měla vzniknout tramvajová točna.