Kdo má nápad, jak vylepšit Kutnou Horu, nebo mu v ní chybí něco ke spokojenosti, pak má možnost dát o tom díky kampani #lepsihora vědět. Až do půlnoci v neděli 18. září lze zasílat své tipy na zlepšení či oživení Kutné Hory přes aplikaci Lepší místo. Nejlepší nápady v celkové hodnotě sto tisíc korun pak vybere porota k realizaci.

„Je pro nás velmi důležité být dobrým a odpovědným zaměstnavatelem. Rozhodně nám není lhostejné, v jakém prostředí žijí a pracují naši zaměstnanci, a chceme, aby se v něm cítili dobře. Loni se nám například podařilo vysázet třešňovou alej na Kaňku," uvedla Simona Třískalová, supervizor náboru a komunikace Foxconn Kutná Hora.

„Letos chceme v těchto aktivitách pokračovat. Zároveň jsme se rozhodli šířit naši vizi dál. Těší nás, že se našemu projektu, který vede k dlouhodobému zvelebování Kutné Hory, daří a připojují se k nám další partneři," dodala.

Kampaň podpořily farnosti

Lhostejné ke svému okolí totiž nejsou ani obě farnosti, které se ke kampani přidávají. „Jsme přirozenou součástí života Kutné Hory a záleží nám na tom, aby se tu lidé cítili dobře. Velmi rádi jsme se proto k této iniciativě přidali a věříme, že kutnohorští občané přijdou s nápady, které podpoří například komunitní život ve městě," řekl partnerství kutnohorské farnosti v kampani #lepsihora arciděkan Jan Uhlíř.

„Do Kutné Hory se sjíždějí turisté ze všech koutů světa a sedlecká farnost má ve své správě takové klenoty, jako je katedrála nebo kostnice. Míst, kde se lidé mohou cítit dobře, však není nikdy dost. A pokud můžeme přispět k tomu, aby byly Kutná Hora a Sedlec zase o něco lepšími místy k životu, moc rádi to uděláme," doplnil páter Pavel Tobek.

Aplikace Lepší místo

K tomu, aby měl nápad šanci na realizaci, bude potřeba stáhnout do telefonu aplikaci Lepší místo. Klikne se na tlačítko Zadat nový tip, do kolonky „Název" se uvede #lepsihora a do kolonky "Popis" se stručně vysvětlí, o jaký nápad se jedná. Pak už je jen potřeba vyfotit místo, kde by mohl být nápad zrealizován, a odeslat.

"Za třicet sekund máte hotovo a pak už jen můžete přímo v aplikaci sledovat, jakým nápadům bude ten váš konkurovat, sdílet na sociálních sítích a lajkovat," popsal Petr Steklý z Lepšího místa.

V polovině října zasedne iniciátor projektu firma Foxconn společně se svými partnery, arciděkanstvím Kutná Hora a Kutná Hora - Sedlec, a vyberou ty nejlepší, které podpoří jak finančně, tak i svou dobrovolnickou prací. „Je to jednoduché, stačí mít nápad a poslat nám ho. Pak už je to všechno na nás. Nemusí se nikam chodit, nic zařizovat," dodala závěrem Simona Třískalová z Foxconnu.

Více informací o projektu #lepsihora najdete ZDE.

Čtěte také: Slaný se chce stát lepším místem, pomáhají i občané