To není nějaké nové řemeslnicko-obchodní centrum, ale nově připravený přehled zajímavých podnětů. Výběr toho nejlepšího z drobnějšího podnikání v regionu, který rozhodně stojí za to vidět na vlastní oči. I utratit nějaké peníze.
S takovými doporučeními přichází Hospodářská komora Střední Čechy, jež na podporu živnostníků a drobných podnikatelů postižených dopady koronavirové krize vytvořila elektronickou mapu podnikatelských zajímavostí; často i méně známých. Procházet její on-line verzi pomocí klávesnice a myši nebo prstem na displeji je možné na webové adrese khkstrednicechy.cz/mapa-podnikatelskych-zajimavosti-stredoceskeho-kraje; tamtéž je k dispozici také její podoba určená k vytištění.
Vedle zmiňovaných vinařství nechybějí ani pivovary, pozvánka na farmu či ke včelaři, nabídka kosmetiky, botanických produktů; vlastní sekce s několika doporučeními mají i takové kategorie, jakými jsou jídlo či ubytování. Největší výběr však mapa podnikatelských zajímavostí nabízí v oblasti keramiky a další rukodělné výroby. Nechybějí však ani expozice rozmanitého ražení: od kukuřičného bludiště přes figury filmových legend až po materiálovou zkušebnu.
Nově také vznikl propagační katalog středočeských produktů, který doporučuje lokální výrobky vhodné jako dárkové předměty. V elektronické verzi je katalog k dispozici na adrese khkstrednicechy.cz/propagacni-katalog-vyrobku, o tištěnou podobu si lze napsat e-mailem zaslaným na adresu adamecka@khkstrednicechy.cz. Vybírat lze mezi dekoracemi, předměty užitkovými, lahodnými, voňavými – avšak k mání je třeba i to, co si lze obléknout. Prostě výrobky, které se mohou stát neokoukanými propagačními předměty, poslouží jako dárky pro obchodní partnery či najdou využití na firemních akcích.
Najít však lze kupříkladu i nabídku košíků nebo na zakázku vyráběných postelí z masivního dřeva. Není to nějaká „rána vedle“, plyne ze slov předsedkyně krajské hospodářské komory Ivany Chottové: katalog vznikl nejen jako nabídka zajímavých regionálních dárků, ale má rovněž představovat vhodný sortiment případným zájemcům z řad obchodníků. A také upozornit i veřejnost. „Chtěli bychom prezentovat výrobky především menších středočeských podnikatelů, jejichž produkty jsou ukázkou zručnosti a kvality ruční práce či dovednosti,“ shrnula Chottová hlavní cíl. Připomněla také, že elektronická verze by měla být dále doplňována.