Kolem Slaného denně projede 15 tisíc vozidel, z toho pětinu tvoří nákladní a kamionová doprava. Také proto je přestavba silnice I/7 do podoby čtyřproudové dálnice v tomto místě důležitá a pro dokončení celé D7 klíčová. Podle projektu vyjde na celkem pět miliard korun, vyjma obchvatu Lotouše povede D7 v trase nynější silnice I/7. Počítá se se třemi mimoúrovňovými křižovatkami, řadou mostů a devíti protihlukovými stěnami v celkové délce 5,7 kilometru.

Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů, první úseky byly postaveny v souvislosti s výstavbou tzv. Nového letiště v Praze-Ruzyni v průběhu 60. a 70. let minulého století. Do roku 1989 přibyly mezi Prahou a Slaným další části. V osmdesátých a devadesátých letech se postavily jako polovina dálnice obchvaty Slaného, Loun a Postoloprt. V posledních patnácti letech řidiči začali postupně využívat celkem osm úseků D7 na Lounsku, Žatecku a Chomutovsku a také navazující část moderní silnice I/7 k česko německým hranicím v Krušných horách.

V současné době se na D7 dokončuje čtyřkilometrový úsek u Chlumčan na Lounsku, který je od konce loňského roku z větší části v provozu. V letech 2026 až 2028 se má stavět poslední část celé dálnice, a to pět kilometrů u Postoloprt.

Mohlo by vás zajímat: Ve Velvarech vybírali vejce na stavbu Karlova mostu. Akci doplnily vaječné trhy

Tradiční Vajíčkobraní se uskutečnilo v sobotu na velvarském náměstí. | Video: Oto Pilz