Podobný systém je běžný při informování v řadě velkých západoevropských měst. Kromě informace o čase odjezdu a čísle linky uvádí například i to, zda je další dopravní prostředek bezbariérový, nebo ne.

„Jde o novinku, kterou připravujeme v autobusech a vlacích a možná i v ostatních vozidlech MHD,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Pražský dopravní podnik (DPP) testuje nový hybridní autobus Solaris Urbino.
Metropole testuje další hybridní autobus. Jezdil už v Bruselu

Cestující mohou obrazovky s daty o přestupech vidět v autobusech dopravce ČSAD Střední Čechy, především na linkách 370-374 z Kobylis směrem na Odolenu Vodu a také u nových kloubových autobusech Solaris tohoto dopravce, které jezdí na linkách do Brandýsa nad Labem a do Mělníka.

Kdo dodá systém?

Na facebooku Ropid nechal cestující a dopravní fanoušky komentovat první zkušební obrazovky. Podle řady uživatelů by bylo lepší, kdybych informační panely obsahovaly méně informací a cestující tak nebyli přehlceni.

Podle Drápala je zatím předčasné hovořit o tom, kdy se obrazovky objeví ve všech pražských autobusech, tramvajích, metru či vlacích.

Údajní migranti v Karlíně.
V Karlíně prý vysadili z autobusu migranty. Šlo o turisty, přijeli do restaurace

Hlavní problém je především v autobusech. Ty neumožňují on-line přenos dat o poloze autobusů. Dopravní podnik ale už vypsal soutěž na dodavatele nového systému, který by takové sdílení informací umožnil. 

„Plošné rozšíření nás čeká až po zpřístupnění informací o aktuálních polohách vozidel Dopravním podnikem. Aktuálně předpokládáme alespoň v autobusech posun v této věci od příštího roku v souvislosti se začátkem platnosti nových standardů kvality,“ dodal Drápal.

Kloubové autobusy SOR pro linku Praha - Neratovice.
Dopravu mezi Prahou a Neratovicemi posílily nové kloubové autobusy