Městské, jež se na první pohled poznají podle střechy v bílé barvě, mají mít jednobarevné sedačky koženkové; příměstské, odlišené modrou střechou, budou mít na sedadlech textilní potah se schváleným jednotným vzorem (vzniklým ve spolupráci s projektem Maappi). Většina sedaček bude červená, několik v každém vozidle však bude modrých. Tato barva má jednoznačně odlišovat místa přednostně určená pro nevidomé cestující nebo lidi s tělesným handicapem. Nepřehlédnutelné jsou dopravní motivy, odkazující nejen na autobusy, ale i vlaky, tramvaje, metro – a dokonce i na přívozy či lanovou dráhu. A grafické pojetí také naznačuje množství linek a jejich vzájemnou provázanost.
Autorem návrhu je 14letý školák Matěj Hošek. Ano, opravdu: jde o dílo chlapce, který teprve navštěvuje základní školu. Jeho blízcí přitom považují za úspěch, že může – byť s pomocí asistenta Ondry – chodit do běžné školy. Matěj totiž trpí těžkou formou autismu. Diagnóza, která zní Aspergerův syndrom s apaticko-abulickým syndromem, doslova převrátila naruby život celé rodině. Projevuje se totiž chováním značně odlišným od vrstevníků. Boj o to, aby syn mohl navštěvovat školku i školu se standardním režimem, ale maminka nevzdala.
Maty nicméně není takový, jako jeho spolužáci. Učarovaly mu plány, schémata a mapy, které i sám maluje. A v těch, jež vytvořil někdo jiný, napravuje omyly a zjednodušuje složitosti. Uchvacuje ho ale také vše kolem dopravy a designu. Jeho návrhy – převážně vycházející z dopravních schémat – se dokonce staly motivem pro potisk látek, ze kterých v rámci projektu Maappi vznikla módní kolekce oděvů, obuvi i batohů.
Navrhuje toho ale víc: už dnes má promyšlenou podobu „své“ tramvaje, metra, a dokonce i nádraží – a věří, že to všechno jednou skutečně bude sloužit cestujícím. A pak má ještě sen, který souvisí s jiným ježděním: s jízdou po ledě. Mladší sestra Sofia je nadějnou bruslařkou – a jeho přáním je, aby mohl napodobit bratra snowboardistky a lyžařky Ester Ledecké: navrhnout originální sportovní oblečení, které ségra pozlatí.
První autobusy vybavené sedadly se vzorem podle Matyho návrhu by se na středočeských silnicích mohly objevit na jaře.