Vedle nejstaršího veterána Tatry 12 se v areálu velkopopovického pivovaru i přilehlém parku a v sousední obci představí například legendární „hadimrška“, správným označením Tatra 57, Tatraplán, auta proslavených řad 603, 613 a 700, ale i množství dalších vozů. Včetně nákladních aut, jimž bude patřit především Kamenice. Sjedou se v rámci oslav 200. výročí narození barona Františka Ringhoffera, který pivovar ve Velkých Popovicích, vařící pivo od roku 1874, založil. Nebudou přitom chybět ani tatrovky, jimiž se velkopopovické pivo rozváželo k zákazníkům, a připraveny jsou také doprovodné akce – včetně soutěže o Řád barona Ringhoffera. Mezi oběma místy dění bude návštěvníky vozit expediční Tatrabus.

Spojení značky Tatra s ringhofferovskými oslavami není náhodné. Přesvědčit se o tom mohou návštěvníci pivovarského parku, kde lze zhlédnout nejen vystoupení skupiny Flám a ukázky RC modelů, ale také výstavu nazvanou Tatra v podnikání rodiny Ringhofferů. Je přitom poměrně známo, že z Ringhofferovy strojírny na pražském Smíchově (kde se dnes v oblasti Anděla nachází obchodně-administrativní zóna) se postupně vyvinul koncern, který se v roce 1936 změnil v akciovou společnost Ringhoffer-Tatra – a o deset let později vznikl národní podnik Tatra; stále s centrálou a vývojovým centrem na Smíchově.

Firma navazující na kotlářské tradice předků zpracovávajících měď se zprvu věnovala především výrobě technologických zařízení po pivovary a cukrovary, pak se přeorientovala na dopravní prostředky. Proslavila se především produkcí železničních vozů (včetně salonních speciálů) a tramvají; ze smíchovských dílen ale vyjížděly také třeba tendry pro uložení zásob uhlí a vody pro parní lokomotivy. Postupně se součástí firmy staly i strojírny a elektrotechnické závody v Kopřivnici, Studénce, Kolíně, České Lípě, Kolíně a Vsetíně; posléze přibylo také pracoviště v Berouně – a následně ještě vagonka v Popradě. 

Změnu pak přinesla reorganizace na počátku padesátých let minulého století – a o desetiletí později se stal smíchovský závod součástí ČKD Praha. Dodnes se najde řada pamětníků, kteří tam byli zaměstnáni; především se podíleli na produkci tramvají proslulé řady T3. Dojížděli tehdy za prací do části metropole, která se dnešní tváři této oblasti nepodobala ani vzdáleně.