Stížností na kvalitu služeb, respektive strojů boleslavského dopravního podniku přibývá, autobusy jsou údajně opravovány pozdě nebo vůbec. Problém kvality služeb otevřel už na minulém zastupitelstvu opoziční zastupitel Robin Povšík (ČSSD).

Na stížnost ohledně toho, že autobus do Debře nevyjel kopec, reagoval i Boleslavský deník. Tehdy byla jako viník označena nafta, kterou do autobusů tankují, respektive biosložka v ní, která je od letošního roku nařízena zákonem.

Tím ale problém nekončí, špatný technický stav autobusů má i jiné kořeny. „Od několika řidičů jsem slyšel, že přestože závady na autobusech zanesou do záznamů, nikdo na ně nereaguje, autobusy jsou opravovány buď pozdě, nebo vůbec," řekl Robin Povšík.

Samovolné rozjetí autobusu

A pokračoval popisem události, k níž mělo dojít v souvislosti s neopravenou staniční brzdou. „Došlo k samovolnému rozjetí autobusu a nehodě. Podíl na tom má samozřejmě i řidič, nicméně on na tento problém opakovaně upozorňoval, a závada odstraněna nebyla," vysvětlil Povšík.

Na jeho interpelaci odpověděl jednatel Dopravního podniku Mladá Boleslav Marek Džuvarovský, že si nedovolí poskytovat veřejnou službu na úkor technického stavu. „Každý autobus musí mít platnou STK, a věřte, že v dnešní době jsou tyto kontroly dělány skutečně detailně," odpověděl.

Další z opozičních zastupitelů Karel Skála, člen kontrolního výboru, dodal, že když před více než rokem probíhala v dopravním podniku kontrola, stav autobusů byl špatný. „Konstatovali jsme, že řada vozidel není v takovém stavu, aby vydržela do plánované obnovy," řekl.

Obnova vozového parku

Město s obnovou vozového parku dopravního podniku počítá, peníze chce na ni získat z větší části z dotací. „Plánujeme nákup dvaadvaceti až třiadvaceti autobusů. Rozfázovat to chceme na několik etap, abychom opět neřešili situaci, že nám odejdou všechny vozy naráz," uvedl primátor Raduan Nwelati.

„Připravujeme soutěž na dodavatele tak, abychom příští rok mohli nakupovat, dříve to nebude, alespoň podle toho, jak to vypadá z informací od ministerstva místního rozvoje," doplnil první náměstek Jiří Bouška.

„Myslím, že by se město mělo zamyslet, jak tuto situaci řešit akutně. Možná by bylo dobré vyměnit co nejdřív dva tři autobusy, které jsou v nejhorším stavu," navrhuje řešení Karel Horčička (ČSSD).

Čtěte také: Výměna v Mladé Boleslavi se chystá, autobusům však nesvědčí běžná nafta